سلول درمانی با کمک سلول های کپسوله شده امیدی برای درمان تلانژکتازی ماکولا

بر اساس گزارش Neurotech Pharmaceuticalsداروی NT-501 نتایج مثبتی را در دو آزمایش بالینی تکرار شده در فاز 3 برای درمان نوع 2 نشان داده است.

بر اساس گزارش  Neurotech Pharmaceuticalsداروی NT-501 نتایج مثبتی را در دو آزمایش بالینی تکرار شده در فاز 3 برای درمان نوع 2 نشان داده است.

Neurotech  در حال آماده سازی درخواست مجوز از FDA با هدف عرضه این دارو در بازار برای سال 2024 می باشد.

سلول درمانی با کمک سلول های کپسوله شده، روشی برای تولید مداوم فاکتور نوروتروپیک مژگانی می باشد و در نتیجه سرعت پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به تلانژکتازی ماکولا نوع 2 را تغییر می دهد.

تلانژکتازی چیست؟ تلانژکتازی ها (که معمولاً به عنوان "وریدهای عنکبوتی" شناخته می شوند) رگ های خونی متسع یا شکسته هستند. تلاانژکتازی ماکولا یک بیماری چشمی است با علت نامشخص و با تغییرات در شبکه مویرگی ماکولا و آتروفی حسی عصبی شناخته میشود.

داروی NT-501 به خوبی توسط بیماران قابل تحمل بوده و نرخ 56.4٪ کاهش در پیشرفت بیماری در پروتکل(P<.0001) A و نرخ کاهش 29.2٪ در پروتکل B (P=.021)را نشان داده است. این نتایج گزارشی از اولین کارآزمایی بالینی فاز 3 برای بررسی حفظ گیرنده های نوری با یک درمان جدید می باشد.

ریچارد اسمال مدیر عامل کمپانی Neurotech در این خصوص گفت: این یافته‌ها گام مهمی در جهت امید بخشی به بیمارانی است که بینایی خود را از دست داده اند و درحال حاضر راهی برای درمان آنها وجود ندارد.

 

لینک خبر:

https://www.healio.com/news/ophthalmology/20230728/video-encapsulated-cell-therapy-for-macular-telangiectasia-advancing

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZBzw