سخت تر شدن فرایند تحقیقات با کمک سلول های بنیادی جنینی در آمریکا

استفاده از سلول های بنیادی جنینی امروزه به عنوان یک منبع مطالعاتی و درمانی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. این امر با رعایت موازین اخلاقی می تواند منجر به ابداع روش های جدید درمانی برای برخی بیماری های صعب العلاج شود.


استفاده از سلول های بنیادی جنینی امروزه به عنوان یک منبع مطالعاتی و درمانی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. این امر با رعایت موازین اخلاقی می تواند منجر به ابداع روش های جدید درمانی برای برخی بیماری های صعب العلاج شود. اخیرا دولت آمریکا فرمانی صادر کرده است که تمام پروژه های مرتبط با بافت جنینی را از جانب دانشمندان دولتی متوقف می کند و محدودیت هایی را برای محققان دانشگاهی که از موسسه های ملی بهداشت (NIH) خواهان گرنت در این رابطه می باشند نیز قرار می دهد.
این محدودیت شامل قرار دادن یک کمیته اخلاق در این موضوع می باشد که بر اساس گفته یکی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا به معنای توقف در سرمایه گذاری بیشتر مطالعات در زمینه بافت های جنینی می باشد. اگرچه این فرمان ۲۰۰ پروژه مرتبط با NIH که در دیگر موسسات صورت می گیرد را تحت تاثیر قرار نمی دهد ولی گرانت های جدید و تمدید این گرانت ها باید مجوز اخلاقی مربوطه را دریافت کنند. این بیانیه پس از تحریک مداوم از طرف مخالفان سقط جنین صورت گرفته است و بر بسیاری از مطالعات سلولهای بنیادی اثر می گذارد که تنها با استفاده از سلولهای جنینی می توانند انجام گیرند.

Reference:https://www.nature.com/articles/d41586-019-01783-6

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZsJ1