ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌هاى بنيادى پلى ميان دانشمندان داخل و خارج از كشور

دویست و دومین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 8 مهر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و دومین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 8 مهر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر امیرخانی به ارائه توضیحاتی پیرامون مطالب ارائه شده در چهارمین سمپوزیوم "سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در قلب و عروق" و استقبال دانشجویان دانشگاه‌های متخلف از جمله دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی و آزاد از این سمپوزیوم در یزد پرداخت و افزود: امید است با استفاده از ظرفیت‌های موجود کارگروه‌های تخصصی ستاد در آینده نزدیک شاهد پیشرفت روز افزون این حوزه از علوم شویم.

در ادامه دکتر بقایی به ارائه توضیحاتی در زمینه نشست کانون اندیشه و نوآوری در جشنواره‌ بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی طی چند سال اخیر پرداخت و هدف از این نشست را تسهیل و تشویق ایرانیان مقیم خارج از کشور به مهاجرت معکوس و همچنین تقویت ظرفیت تحقیقات و توسعه همکاری‌های بین المللی با مشارکت مراکز پژوهشی داخل و ایرانیان مقیم خارج از کشور برشمرد.

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور و استفاده از این ظرفیت در توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها و مراکز مختلف مرتبط با این حوزه تأکید نمود.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد از جمله موارد مربوط به چهارمین رویداد استارتاپی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی و مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه نمودند.

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZEB2