زمینه‎ سازی محصولات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور به بازار منطقه

.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای در خصوص نشست تجاری فناوری شرکت های دانش بنیان ایران و ترکیه با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر بقایی مدیر روابط روابط عمومی و امور بین الملل ستاد و جمعی از شرکت های دانش بنیان مورخ 19 آذر ماه 98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر بقایی در ابتدای جلسه با اشاره به توسعه ای که در چند سال اخیر در زمینه تولید محصولات و خدمات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی داشته ایم، از پتانسیل های کشور ترکیه در این حوزه که می تواند جهت صادرات برخوردار باشد به ارائه گزارشی پرداخت.

 سپس دکتر امیرخانی با بیان تجربیاتی از سفر هیئت تجاری ستاد به چین که منجر به انعقاد سه تفاهمنامه همکاری گردید، افزود: مهمترین وظیفه شرکت‏ ها در این سفر که در معیت معاون علمی و فناوری رییس جمهور انجام خواهد شد، شناسایی شرکای تجاری در کشور ترکیه به منظور تبادل فناوری و صادرات محصولات دانش بنیان است.

سپس هر یک از شرکت های دانش بنیان به ارائه گزارشی از فعالیت های خود  پرداختند و ظرفیت های صادراتی خود را با دیگر شرکت ها به منظور انتقال تجربیات به اشتراک گذاشتند.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZoN2