رویکردی نوین برای طراحی ژل های زیست تخریب پذیر و بهبود ترمیم غضروف های آسیب دیده

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه بریتیش کلمبیا(UBC)، ساخت ژلی با سفتی و سختی متناسب، گامی رو به جلو برای ایجاد ایمپلنت های زیست تخریب پذیر برای آسیب های مفصلی می باشد.

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه بریتیش کلمبیا(UBC)، ساخت ژلی با سفتی و سختی متناسب، گامی رو به جلو برای ایجاد ایمپلنت های زیست تخریب پذیر برای آسیب های مفصلی می باشد. تحقیقات جدید دانشمندان کانادایی و چینی که به تازگی درمجله Nature منتشر شده است، از روشی جدید با تلفیق این خواص در ژلی زیست تخریب پذیر خبر می دهد.

دکتر هانگبین لی، نویسنده ارشد این مقاله در این خصوص می گوید: ترمیم غضروف های مفصلی یکی از چالش های مهم در حوزه پزشکی می باشد؛ زیرا این غضروف ها به طور طبیعی ترمیم نمی شوند.

در این مطالعه، دکتر لی و تیمش رویکرد جدیدی را برای سفت کردن ژل پروتئینی بدون از بین بردن سختی (without sacrificing toughness) و فقط با درهم‌تنیدن فیزیکی زنجیره‌های پروتئین خاصی که شبکه ژل را تشکیل می‌دهد، توسعه دادند. این رویکرد نوین بر مبنای حرکت زنجیره های پروتئینی و اتلاف انرژی عمل می کند.

دکتر چینگ جیانگ، نویسنده این مقاله می‌گوید: مشاهدات نشان می دهد که این حوزه تحقیقاتی بسیار پیچیده است و برای طراحی این داربست ها نیازمند در نظر گرفتن بسیاری از عوامل فیزیکی و بیوشیمیایی مختلف می باشیم. در حال حاضر نیازمند آزمایش های حیوانی بیشتری هستیم و مسیر طولانی تا تحقیقات و آزمایش های انسانی در پیش داریم.

 

 

لینک خبر:

https://news.ubc.ca/2023/06/21/biodegradable-gel-shows-promise-for-cartilage-regeneration/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z51w