راه اندازی شبکه ملی داده‌های زیستی

یکصد و نود و سومین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر شریفی‌‌زارچی مدیرعامل شرکت پردیس ژن فناوری و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 24 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نود و سومین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر شریفی‌زارچی مدیر عامل شرکت پردیس ژن فناوری و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 24 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر امیرخانی از برگزاری موفق سمپوزیوم پوست، ترمیم، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و کارگاه‌های جانبی این سمپوزیوم گفت و بر اهمیت حضور متخصصین این حوزه به عنوان گروه هدف تأکید نمود و حضور شرکت‌های فعال مرتبط با این حوزه در زمینه تولید محصولات حوزه پوست از جمله شرکت سیناسل و سل تک فارمد را از جمله دستاوردهای این رویداد عنوان نمود.

در ادامه دکتر فرجی فرد با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با کارشناسان ارگان‌های مختلف در جهت حل مشکلات شرکت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: می‌بایست در جهت کمک به توسعه تجاری‌سازی محصولات شرکت‌‌های فعال این حوزه اقدامات موثری صورت گیرد.

در ادامه دکتر ظهیری به تشریح حمایت های قابل ارائه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت و عنوان نمود از این پس ستاد بعنوان یک پایگاه جامع تخصصی با همکاری مرکز تعاملات علم و فناوری در شناسایی و هدایت متخصصان و محققان ایرانی مقیم خارج از کشور فعالیت مستمر خواهد داشت.  این حمایت ها در حوزه های مختلفی از جمله حمایت از دوره پسا دکترا، دوره فرصت مطالعاتی، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی، فعالیت‌های فناورانه همچنین حمایت از تاسیس شرکت‌های نوپا خواهد بود.

در ادامه دکتر شریفی‌زارچی در رابطه با راه اندازی شبکه ملی داده‌های زیستی توسط تیم فعال شرکت پردیس ژن فناوری و نیز اهمیت ایجاد این شبکه توضیحاتی ارائه نمود و ضرورت ایجاد این شبکه در کشور را یکپارچه سازی و ذخیره نمودن داده ها برشمرد. وی با اشاره به نگرش تیم اجرایی شرکت در تحلیل داده‌های زیستی گفت: تیم متشکل از افراد متخصص از دانشگاه‌های معتبر داخلی از جمله دانشگاه شریف با بهره مندی از تجارب اساتید خارج از کشور می‌باشد

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت راه اندازی شبکه ملی داده‌های زیستی توسط شرکت پردیس ژن فناوری افزود: می بایست در راستای متمرکز نمودن داده‌ها همچنین ایجاد شبکه ان جی اس اقدامات مناسبی انجام داد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z9e1