دیدار استاندار خوزستان با دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی

جلسه‌ی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر شریعتی استاندار استان خوزستان، دکتر نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر بدوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر صابری رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان، در تاریخ 29 تیرماه در محل استانداری خوزستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر شریعتی استاندار استان خوزستان، دکتر نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر بدوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر صابری رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان، در تاریخ  29 تیرماه در محل استانداری خوزستان برگزار گردید.

دکتر حمیدیه بر اهمیت توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور مخصوصا در استان خوزستان تاکید نمود و گفت: برگزاری شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان‌های مختلف به  متمرکز شدن فعالیت‌ها و ظرفیت‌های استان در قالب تأسیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و پیشبرد اهداف این حوزه کمک می کند. وی افزود: می توان با کمک بخش خصوصی اقدامات موثری در زمینه تولید و تجاری سازی محصولات این حوزه انجام داد. وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان این حوزه در کشور شاهد صادرات محصولات برخی از این شرکت‌ها نیز می باشیم که این امر زمینه اشتغال در کشور را فراهم آورده و زیست بوم کارآفرینی را در این حوزه ایجاد نموده است.

در ادامه دکتر شریعتی با اشاره به ظرفیت موجود و جایگاه استان در توسعه علوم و فناوری‌های نوین از جمله سلول‌های بنیادی گفت: با توجه به سرمایه گذاری کلان کشورهای مختلف در این حوزه، می بایست در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این زمینه برنامه مشخصی تدوین گردد. وی یکی از سیاست‌های استانداری را توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور برشمرد و خواستار تسریع در همکاری بیشتر ارگان‌ها و مراکز مختلف استان در جهت راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت از تولید و تجاری‌سازی محصولات این حوزه شد.

سپس دکتر نظری با اشاره به پیگیری‌های بعمل آمده در خصوص تامین زیرساخت‌های لازم جهت راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: یکی از مشکلات عمده در این خصوص تامین فضای مورد نیاز برای این مرکز

می باشد که بعد از رایزنی‌های صورت پذیرفته در دانشگاه محلی برای راه اندازی مرکز فوق تخصیص داده شده است.

 

در پایان، نظرات افراد حاضر در جلسه با هدف شتاب بخشیدن به توسعه علمی و زیرساختی در این زمینه مطرح گردید.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zxf1