دکتر حمیدیه: «دوراندیشی و لزوم برنامه ریزی به هنگام در خصوص انتقال فناوری های کلیدی مانع وابستگی کشور خواهد بود»

یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 23 اردیبهشت 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 23 اردیبهشت 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در این جلسه دکتر ربانی مدیر مرکز تحقیقات فناوری های نوین قلب در خصوص همکاری بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران و انستیتو پاستور ایران جهت بومی سازی فناوری سلول های پرتوان القایی (ips ) در کشور گزارشی ارائه نمود. 

در این راستا دکتر حمیدیه بر دوراندیشی و لزوم توجه به انتقال فناوری های کلیدی که عدم پرداخت به آن در آینده نزدیک موجب وابستگی کشور و خروج ارز خواهد بود تاکید نمود.

در ادامه دکتر باجوری مدیر عامل شرکت مپسا خدمات مورد عرضه این شرکت در خصوص توانمند سازی و هدایت علاقمندان در حوزه ثبت شرکت پرداخت و عنوان نمود شرکت مپسا بعنوان برگزیده برتر نخستین استارتاپ ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی از دو سال پیش با حمایت ‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول ‌های بنیادی و با هدف ایجاد شرکت ارائه دهنده خدمات مشاوره ای به شرکت های درمانی و صنعتی شکل گرفت و هم اکنون قادر به ارائه خدمات در حوزه ثبت محصول، کسب مجوز محصول و ورود به بازار است.

دکتر امیرخانی تاکید نمود ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی باید بستر مناسبی را برای شرکت های دانش بنیان جهت دسترسی به تسهیلات و ورود به بازار فراهم نماید.

مهندس نصب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی نیز در این جلسه ضمن تشکر از همکاری کارشناسان ستاد در خصوص معرفی و ارتباط آزمایشگاه های حوزه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، در خصوص نحوه بهره‌مندی مخاطبان از خدمات و تسهیلات شبکه مذکور اطلاعاتی ارائه نمود و حمایت از بهبود و توسعه فعالیت آزمایشگا ه ها، حمایت از آموزش کارشناسان و همکاری آنها در قالب کارگروه های تخصصی، حمایت از نگهداری، تعمیر و ارتقای تجهیزات، حمایت از تهیه و استقرار نرم افزار فرایندهای آزمایشگاهی، ارائه خدمات ویژه به محققان عضو در باشگاه مشتریان، اعضا هیات علمی، نخبگان و ... را از جمله موارد مورد توجه در این شبکه عنوان نمود.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZUU1