دانشمندان به تازگی شروع به بررسی نقش میکروبیوم در نتایج CAR-T در میان بیماران سرطانی کرده‌اند

گاهی اوقات سلول‌های کشنده سرطان CAR-T ضمن حرکت در بدن، در روده توقف می‌کنند. کاری که آنها در آنجا انجام می‌دهند - و میکروب‌های روده که با آنها برخورد می‌کنند - به طور بالقوه می‌تواند چشم‌انداز این سلول‌های ایمنی مهندسی شده را تغییر دهد

گاهی اوقات سلول‌های کشنده سرطان  CAR-T ضمن حرکت در بدن، در روده توقف می‌کنند. کاری که آنها در آنجا انجام می‌دهند - و میکروب‌های روده که با آنها برخورد می‌کنند - به طور بالقوه می‌تواند چشم‌انداز این سلول‌های ایمنی مهندسی شده را تغییر دهد.

دانشمندان به تازگی شروع به یافتن شرایطی کرده‌اند که ممکن است به اثر میکروبیوم روده بر نحوه عملکرد درمانی CAR-T منجر شود. Andrea Facciabene محقق ایمونوتراپی سرطان در دانشگاه پنسیلوانیا در نشست سالانه انجمن هماتولوژی آمریکا می‌گوید: « میکروبیوتای روده کمی شبیه ترموستات سیستم ایمنی است. سیستم ایمنی برای حفظ تعادل و تناسب اندام به میکروبیوتای روده به عنوان منبع محرک نیاز دارد». هر چیزی در محیط یک فرد - از انتخاب شام او گرفته تا هم‌اتاقی‌ها و حیوانات خانگی-  می‌تواند میکروبیوم روده را مختل کند.

بیماران سرطانی در معرض شوک‌های شدیدتری به میکروبیوم هستند زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی یا سایر درمان‌ها می‌توانند باکتری‌های بومی و معمولی را که در درون ما زندگی می‌کنند، نابود کنند. Melody Smith، انکولوژیست استنفورد، می‌گوید: «در گذشته، محققان دریافته‌اند که به طور ‌ویژه قرار گرفتن در معرض آنتی‌بیوتیک، با نتایج ایمونوتراپی بدتری مرتبط است». بسته به اینکه با چه چیزی شروع می‌کنید، می‌توانید با نتایج متناقضی روبرو شوید. Matthew Frigault، انکولوژیست مرکز سرطان عمومی Mass می‌گوید: « میکروبیومی که توسط آنتی‌بیوتیک‌ها همگن‌تر می‌شود ممکن است با سیستم ایمنی تعامل متفاوتی داشته باشد و در نتیجه نتایج سلول‌های CAR-T را تغییر دهد». حتی یک آزمایش ممکن است در افراد مختلف به نتایج متفاوتی ختم شود، فقط به این دلیل که میکروبیوم هر فرد برای شروع منحصر به فرد است. این توانایی دانشمندان را برای شناسایی آنتی‌بیوتیک‌ها یا گونه‌های باکتریایی مفید یا مضر برای ایمونوتراپی سرطان پیچیده می‌کند.  

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zbot