حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی به عنوان حلقه واسط بخش خصوصی و دولت جهت تسهیل و آماده‌سازی فضای کسب و کار برای رشد شرکت‌های نوپا

یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 30 اردیبهشت 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

  

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 30 اردیبهشت 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در این جلسه آقای طاعتی، نماینده مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مورد پلتفرم حمایت از توسعه مراکز شتابدهی و برگزاری رویدادهای کارآفرینی صحبت کرد. طبق این پلترفرم، تمامی شرکت‌های شتابدهی و دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات بلند مدت و حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار شوند. دکتر حمیدیه، دبیر ستاد نیز از ارائه این تسهیلات و حمایت‌ها ابراز خرسندی کرد و بیان کرد که شرکت‌های فعال در این حوزه و همچنین گروه‌هایی که دارای ایده‌های فناورانه هستند، همگی می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند. برنامه حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی فناوری با هدف ایجاد شتابدهنده‌های تخصصی به عنوان حلقه واسط بخش خصوصی و دولت جهت تسهیل و آماده‌سازی فضای کسب و کار برای رشد شرکت‌های نوپایی که در حوزه‌های فناوری فعالیت می‌نمایند اجرا می شود.

 دکتر فرجی‌فرد، مدیر فناوری، تجاری‌سازی و بازار سلول‌های بنیادی، گزارشی از داوری طرح‌های فناورانه ارائه کرد.طبق گزارش، تمامی داوری‌های سال گذشته به پایان رسیده و داوران در حال داوری طرح‌های جدید هستند. در این زمینه دکتر امیرخانی، مدیر شورای اجرایی ستاد، گفت: هدف اصلی ستاد در این حوزه نه تنها بررسی و داوری طرح‌ها، بلکه بهبود ایده‌های خام و ناقص و کمک برای رساندن این ایده‌ها به نقطه مطلوب است.

 

در ادامه دکتر فارسی نژاد، رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کرمان، در مورد روند تاسیس کلین‌روم در این مرکز صحبت نمود. مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کرمان با همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان و تصمیم هیئت امناء سلول‌های بنیادی دانشگاه در سال 1397 افتتاح شد تا با بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی اعضای مختلف هیئت علمی دانشگاه، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه سلولی، ملکولی، مهندسی بافت، فلوسایتومتری و تحقیقات بالینی انجام دهد. همچنین، در مورد برگزاری استارتاپ سلول‌های بنیادی در استان کرمان صحبت‌هایی با مسئول مربوطه انجام شد.

 در ادامه اعضای جلسه به بررسی رویدادها و سمپوزیوم‌های پیش رو پرداختند. سمپوزیوم‌های متعددی برنامه ریزی شده اند که از جمله آنها برگزاری سمپوزیوم «اولین سمپوزیوم بانک سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی» در تاریخ 30 خردادماه، «سومین سمپوزیوم پوست، ترمیم، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» در تاریخ 20 تیرماه و «دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در بیماری‌های غضروف و استخوان کاربردها، حال و آینده» در تاریخ 27 تیرماه قطعی شده است.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZQX1