حذف ژن در Treg باعث واکنش ضد سرطانی مادام العمر در موش می شود

دانشمندان کالج پزشکی بیلور یک تنظیم کننده حیاتی برای پاسخ ایمنی ضد سرطانی کشف کرده اند که می تواند به توسعه رویکردهای جدید برای مبارزه با سرطان اشاره کند.

 

دانشمندان کالج پزشکی بیلور یک تنظیم کننده حیاتی برای پاسخ ایمنی ضد سرطانی کشف کرده اند که می تواند به توسعه رویکردهای جدید برای مبارزه با سرطان اشاره کند. تحقیقات این تیم نشان داد که در مدل‌های حیوانی سرطان سینه و پروستات، حذف ژن SRC-3 به طور خاص در نوعی از سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های T تنظیمی     (Tregs) باعث ایجاد یک پاسخ ضد سرطانی مادام‌العمر می‌شود که تومور را بدون عوارض جانبی مشاهده شده با درمان های دیگر ریشه کن می‌کند. این تحقیق همچنین نشان داد که انتقال Tregs بدون SRC-3 به حیوانات حامل تومورهای سرطان سینه منجر به حذف طولانی مدت تومور بدون عوارض جانبی منفی می شود.

محققین این پروژه در این خصوص توضیح دادند که Tregs نقش اساسی در مهار پاسخ‌های ایمنی برای حفظ هموستاز ایمنی و جلوگیری از بیماری‌های خودایمنی ایفا می‌کند. Tregs با ایجاد یک ریزمحیط سرکوب کننده سیستم ایمنی نقش مهمی در پیشرفت سرطان ایفا می کند و بنابراین تمرکز اصلی برای توسعه درمانی مهارکننده های چک پوینت های ایمنی بوده است.

 

لینک خبر:

https://www.genengnews.com/topics/cancer/gene-elimination-in-tregs-triggers-lifelong-anticancer-response-in-mice/#:~:text=Scientists%20at%20Baylor%20College%20of,new%20approaches%20to%20fight%20cancer.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZMpw