جوانان فعال و پرانگیزه در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی، سرمایه‌های ارزشمند حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد و کارشناسان ستاد در تاریخ 7 مرداد ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه حضور جوانان اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان فعال و پرانگیزه را در عرصه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بعنوان سرمایه‌هایی ارزشمند برشمرد و گفت: حضور برگزیدگان المپیاد‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در رشته‌های برتر دانشگاه‌های رتبه یک کشور خود مصداق این ادعا است.

در ادامه دکتر ظهیری به ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری مراحل سه گانه این المپیاد پرداخت و گفت: شرکت کنندگان چهار دور المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی، فرصت مغتنم ورود به دنیای این فناوری پر کاربرد و جدید را کسب نموده و امید است از میان مدال آوران این رویداد علمی، افراد شایسته‌ای در زمره مدیران آتی این حوزه نمود پیدا کنند. وی المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را یکی از منظم ترین المپیادهای کشور برشمرد و از برنامه ریزی علمی جهت برگزاری اردوی تابستانی این المپیاد خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی در جهت هدایت و تبدیل ایده به یک فناوری طی 2 هفته آینده در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صورت گرفته است. رئیس المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی فرآهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم جهت آموزش، ترغیب و تشویق محققین جوان و آینده سازان علمی کشور و نیز هویت بخشی به دانش‌آموزان فعال علاقمند به پروژه‌های کاربردی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را یکی از اولویت‌های اصلی این بخش برشمرد.

سپس دکتر عارفیان با اشاره به پیشرفت چشمگیر حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، از برگزاری موفق چندین دوره المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت در طی 2 سال خبر داد و گفت: کمیته علمی مرتبط با این حوزه نیز با حضور اساتید برجسته و مجرب شکل گرفته است.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌های ستاد ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zm42