جلسه ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی در راستای حمایت از مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، در تاریخ 7 آذر 1402، جلسه ای با حضور دبیر ستاد جناب آقای دکتر عارفیان انجام گردید.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری­های پزشکی بازساختی و سلول­های بنیادی، در تاریخ 7 آذر 1402، جلسه­ای با حضور دبیر ستاد جناب آقای دکتر عارفیان و معاون اجرایی ستاد سرکار خانم دکتر معدنی و رییس مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تبریز جناب آقای دکتر ولی‌زاده و معاون مرکز جناب آقای دکتر پیروزپناه با موضوع دریافت حمایت­های مالی و معنوی از ستاد در راستای اجرایی شدن اهداف مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در محل ستاد برگزار گردید.

در این جلسه دکتر پیروزپناه ضمن ارائه گزارش تصویری از مرکز نوآوری و برشمردن ثمره حمایت‌های دریافتی از ستاد از جمله ساخت و تجهیز اتاق تمیز بر اساس استانداردهای GMP شامل 2 فضای تولیدی کلاس B، ساخت و تجهیز درمانگاه وابسته به مرکز نوآوری، ساخت فضای اداری و آزمایشگاهی جهت استقرار شرکت‌های وابسته و... در یک فضای 1700 متری، به بیان چالش­ها و مشکلات خود در این مسیر پرداخت. وی با ذکر این نکته که در حال حاضر یک شرکت وابسته به این مرکز به سازمان غذا و دارو معرفی شده و در حال نگارش SOPها و CTD مربوطه است، جهت ادامه این مسیر درخواست تخصیص مرحله بعدی حمایت مالی از سوی ستاد را داشت.

در ادامه دکتر عارفیان ضمن ارائه پیشنهاداتی جهت حل مشکلات و تسهیل روند کاری، تأکید کرد که درصورتی‌که مراکز نوآوری، گزارش توانمندی‌ها و برنامه مشخص، تیم‌های همکار و نقشه راه را در قالب چک‌لیست ارسالی از سوی ستاد به همه مراکز جامع، به ستاد ارائه دهند، پس از بررسی و داوری این چک‌لیست‌ها توسط کارگروه مربوطه، جهت پرداخت مرحله بعدی حمایت مالی از آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

در پایان دکتر ولی‌زاده ضمن دعوت از آقای دکتر عارفیان جهت بازدید از مرکز نوآوری تبریز، اذعان داشت که دراسرع‌وقت چک‌لیست مربوطه را تکمیل و ارسال خواهند کرد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z8tx