توسعه همکاری شرکت های دانش بنیان، زمینه ساز توسعه فناوری های نوین

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در تاریخ 199/11/14 جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر شاملو مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین زیست آرامه و دکتر بیان‎الحق مدیر تولید شرکت دانش بنیان همانند ساز بافت کیش در محل ستاد تشکیل شد.

این شرکت بهین زیست آرامه از سال 1395 با تمرکز بر محصولات مرتبط با حوزه ی پزشکی بازساختی =فعالیت خود را آغاز نموده است. امروزه دارورسانی فاکتور های رشد به عنوان عاملی برای تحریک مهاجرت سلول ها به محل زخم در نظر گرفته می شود. با توجه به افزایش مرگ و میر ناشی از زخم های گسترده ی سوختگی در کشور، اهمیت این نوع داربست های مورد استفاده در ساخت زخم پوش های پوستی بیش از پیش جلوه می کند. لذا بومی سازی ساخت این نوع داربست ها در داخل کشور نه تنها باعث افزایش توان درمانی کشور خواهد شد، بلکه سبب فراهم آوردن محصولی با قیمت مناسب برای تمامی اقشار کشور خواهد شد. شرکت بهین زیست آرامه در جهت این هدف قدم بر می دارد و دو محصول در این زمینه تولید نموده است که آماده دریافت مجوز برای ورود به بازار هستند.

همچنین شرکت دانش بنیان همانند ساز بافت کیش در سال 1382  با حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد. این شرکت در حال حاضر چهار دسته تولید می کند: محصولات مرتبط با ستون فقرات، ارتوپدی، پوست زخم، و قلبی عروقی‏. از این چهار دسته عمده بیش از 120 نوع محصول تولید می شود.

ستاد سلول های بنیادی تلاش دارد تا به منظور حمایت از شرکت نوپای بهین زیست آرامه و همچنین کمک به پویایی مستمر شرکت همانند ساز بافت کیش، که در نهایت زمینه ساز توسعه فناوری های نوین خواهد شد، زمینه همکاری ایشان را  فراهم آورد.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZSyq