توسعه شركت‌هاى دانش بنيان در حوزه علوم و فناوري‌هاى سلول‌هاى بنيادى با استفاده از ظرفيت شتاب دهنده‌هاى تخصصى

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 28 بهمن‌ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر امیرخانی با اشاره به تعیین اولویت‌ها جهت تمرکز حمایت و بحث تجاری سازی محصولات سلولی با استفاده از ظرفیت‌های کارگروه‌های تخصصی ستاد افزود: می بایست در راستای تحقق بخشیدن به توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و استفاده از ظرفیت شتابدهنده‌های تخصصی مرتبط با این حوزه در جهت کمک به شرکت‌های دانش بنیان نوپا حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کوشا باشیم.

در ادامه دکتر دهقانی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در خصوص گرد آوری اطلاعات مربوط به گزارش عملکرد ستاد در سال 98 پرداخت.

سپس دکتر رجب زاده توضیحاتی در مورد برگزاری سی امین جلسه کارگروه شرکت‌های دانش بنیان با ارائه 7 طرح فناورانه در حوزه‌های مختلف سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور بیش از 40 نفر از نمایندگان شرکت‌های مرتبط با این حوزه ارائه نمود.

در پایان دکتر فرجی فرد در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته در خصوص نحوه برگزاری سومین سمپوزیوم بیماری‌های اعصاب و سلول‌های بنیادی در تاریخ 22 اسفندماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی قم توضیحاتی ارائه نمود.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZJv3