تعیین خط مشی اردوی تابستانی چهارمین المپیاد دانش آموزی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی با تاکید بر فناوری و تجاری سازی در سال «رونق ملی»

نشست کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از اعضای کمیته علمی این المپیاد در محل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی نشست کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از اعضای کمیته علمی این المپیاد در محل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برگزار شد.

در ابتدا دکتر ظهیری مسئول المپیاد دانش آموزی به ارایه گزارشی از المپیاد های برگزار شده پرداخت و متذکر شد این المپیاد نمی بایست صرفا به یک رقابت علمی محدود گردد و لازم است با هدف تربیت مدیران و اندیشمندان نسل آتی حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، دانش آموزان علاقمند بطور هدفمند مورد هدایت قرار گیرند. وی به اردوی تابستانی بعنوان فرصتی مغتنم جهت تعلیم و تمرین مهارت آموزی در حوزه های الویت دار ستاد که برگرفته از سیاستهای کلی موجود در نقشه جامع علمی کشور است اشاره نمود و افزود آموزش مهارتهای تعامل علمی و کار گروهی، مفاهیم کاربردی و به روز حوزه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، تجاری سازی و بازار، اخلاق پژوهش و آشنایی با اساتید و محققان برتر این حوزه ها از جمله سرفصل های مورد نظر در اردوی علمی چهارمین المپیاد دانش آموزی خواهد بود.

دکتر عارفیان مدیر آموزش و پژوهش ستاد نیز به اهمیت برگزاری کلاس های آموزش عملی دانش پژوهان در مراکز تخصصی مرتبط اشاره داشتند و بر اهمیت توجه به کار تیمی و بهره مندی از تجربیات مدال آوران المپیادهای پیشین و مشارکت آنها در امر آموزش تاکید نموده و این امر را از جمله مصادیق هدایت هدفمند دانش آموزان در این المپیاد برشمردند.

در ادامه اعضا کمیته در خصوص منابع و ریز سرفصل های درسی اردوی تابستانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان جلسه زمان تجلیل از برگزیدگان نهایی سومین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مورد نظرسنجی و مذاکره قرار گرفت.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZjS1