تشکیل موسسه اورگانوئید Roche برای تغییر در روند کشف و توسعه دارو

محققین Roche معتقدند توسعه داروی پیش بالینی در آستانه یک تغییر بزرگ است.

 

محققین Roche معتقدند توسعه داروی پیش بالینی در آستانه یک تغییر بزرگ است. پس از پیگیری پیشرفت‌ها در زمینه‌های  مهندسی و علوم محاسباتی، داروساز سوئیسی، مؤسسه زیست‌شناسی انسانی (IHB) را راه‌اندازی کرده و از کارکنان خود خواسته است تا با شرکای خارجی برای ایجاد مدل‌های بهتر همکاری کنند.

 امروزه، دانشمندان در  صنعت دارو سازی علیرغم اینکه می دانند نتایج حاصل از تحقیقات می توانند در انسان ها رویکرد ضعیفی داشته باشد، به مدل های حیوانی تکیه می کنند تا نشان دهند که یک داروی در آزمایشات بالینی چگونه عمل می کند.

شرکت Roche سیستم‌های مدل انسانی مانند ارگانوئیدها را راهی برای جمع‌آوری داده‌هایی می‌دانند که با دقت بیشتری نحوه واکنش بیماران به یک مولکول را پیش‌بینی می‌کنند.

مؤسسه زیست‌شناسی انسانی (IHB) در سال 2021 به منظور «بهره‌گیری و پیشبرد استفاده از سیستم‌های مدل انسانی در کشف و توسعه دارو» تأسیس شد.

ماتیاس لوتولف، رئیس IHB در Roche در بیانیه ای گفت: « IHB در نظر دارد نحوه کشف و توسعه داروها را در دهه آینده تغییر دهد. این موسسه به طور منحصر به فرد، از در کنار هم قرار گرفتن حوزه های بیولوژی، مهندسی زیستی و علم داده در حوزه سیستم های مدل انسانی و استفاده از آنها در چالش های دنیای واقعی در کشف و تحقیق دارو قرار دارد.

 

لینک خبر:

https://www.fiercebiotech.com/biotech/roche-creates-organoid-research-institute-shakeup-drug-discovery-and-development

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zzmw