تشکیل شوراي‌های استاني سلول‌هاي بنيادي يك شروع خوب براي حركت در مسير علوم و فناوری‌های این حوزه

دویست و چهاردهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر بقایی مدیر روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 2 دی ماه سال 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و چهاردهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر بقایی مدیر روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 2 دی ماه سال 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 درابتدا دکتر رجب زاده گزارشی پیرامون برگزاری جلسه شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ 28 آذرماه در استان لرستان ارائه نمود و تشکیل شوراي‌های استاني سلول‌هاي بنيادي را يك شروع خوب براي حركت در مسير علوم و فناوری‌های نوین از جمله سلول‌هاي بنيادي و استفاده از آن در جهت رفع نيازهاي درماني جامعه عنوان نمود.

در ادامه احدی کارشناس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه توضیحاتی در زمینه پیشرفت کار مراکز جامع مذکور در استان‌های آذربایجان شرقی و فارس پرداخت.

در ادامه دکتر مهاجری توضیحاتی در زمینه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک، در فروردین ماه سال 99 با همکاری انجمن ژنتیک ایران، انجمن بیوفیزیک و سلولی مولکولی ایتالیا، شبکه بین المللی یوسرن در سالن اجلاس سران ارائه نمود و افزود: این کنگره بصورت 2 سال یکبار برگزار می شود و امسال در کنار خود شاهد اجرای 2 جشنواره بین المللی تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی و همچنین اولین جشنواره ملی دانش آموزی ژنتیک خواهیم بود.

در ادامه نماینده یکی از شرکت‌های فعال در حوزه سلول‌های بنیادی از موفقیت شرکت در ساخت هیدروژلی هوشمند خبر داد و افزود: هنگامی که پارگی بر روی کره چشم ایجاد می شود با قراردادن این هیدروژل می توان پارگی روی کره چشم را بست و مانع از افت فشار چشمی و در نتیجه کم بینایی و یا نابینایی فرد آسیب دیده شد.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد از جمله موارد مربوط به سمپوزیوم ایمیون سل تراپی ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zn92