تسهیل کسب مجوزهای لازم در جهت تجاری‌سازی محصولات حوزه سلول‌های بنیادی

یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد و جمعی از نمایندگان شرکت‌ها و کارشناسان ستاد در تاریخ 31 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد و جمعی از نمایندگان شرکت‌ها و کارشناسان ستاد در تاریخ 31 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت اخذ مجوز‌های لازم از ارگان‌های مرتبط در جهت تجاری‌سازی محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جدی بودن روند پیگیری پرونده شرکت‌های فعال این حوزه از سمت ستاد خبر داد.

سپس دکتر امیرخانی با اشاره به توافقات صورت پذیرفته با ارگان‌های مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله سازمان غذا و دارو در جهت رفع مشکلات شرکت‌های فعال در این حوزه همچنین سرعت بخشیدن به کسب مجوزهای لازم در تجاری سازی محصولات مرتبط، بر لزوم همکاری این شرکت‌ها با ستاد در راستای کمک به جمع آوری اطلاعات مربوطه تأکید نمود.

در ادامه دکتر محی‌الدین نماینده شرکت سینا‌سل به ارائه توضیحاتی در مورد پرونده مطالعه بالینی برخی از محصولات شرکت و روند بررسی آن در سازمان‌های مربوطه در جهت ارائه مجوزهای لازم در این خصوص پرداخت.

سپس نمایندگان شرکت‌های فعال از جمله همانند ساز بافت کیش، هیراب طب عرشیا، سینا التیام به ارائه توضیحاتی در خصوص روند رسیدگی به پرونده‌های خود در سازمان‌های مربوطه پرداختند.

دکتر محمدی پیرامون نحوه مستند سازی و پیگیری فعالیت‌های ستاد توضیحاتی ارائه نمود و از قابلیت بالای برنامه‌های تهیه شده در این زمینه در نظم بخشیدن و در دسترس قرار دادن اطلاعات مربوطه تا حصول نتیجه نهایی سخن گفت.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zyg1