تسریع تولید ژن درمانی با راه حل های یکپارچه

ژن درمانی یک بخش به سرعت در حال رشد در صنعت علوم زیستی است و دلایل بی شماری برای مشتاق بودن در مورد آن وجود دارد. برای کسانی که با بیماری‌هایی زندگی می‌کنند که سایر درمان‌ها در آنها شکست خورده است، ژن درمانی امید به زندگی بهتر را فراهم می‌کند.

 

ژن درمانی یک بخش به سرعت در حال رشد در صنعت علوم زیستی است و دلایل بی شماری برای مشتاق بودن در مورد آن وجود دارد. برای کسانی که با بیماری‌هایی زندگی می‌کنند که سایر درمان‌ها در آنها شکست خورده است، ژن درمانی امید به زندگی بهتر را فراهم می‌کند. یکی از بزرگترین چالش‌ها این است که چگونه می‌توان تولید محصولات ژن درمانی را به سطوح صنعتی افزایش داد. برای اینکه ژن درمانی ها پتانسیل خود را برآورده کنند، باید این چالش تولید را حل کنیم. بسیاری از محصولات ژن درمانی با استفاده از مراحل جداگانه تولید می‌شوند که هم‌دستی هستند و هم شامل عملیات باز هستند. راندمان تولید کاهش می‌یابد و خطر آلودگی محصول افزایش می‌یابد.

راه‌حل‌های تولید یکپارچه، بدون توجه به تنظیمات سازمان توسعه و تولید داخلی یا قراردادی (CDMO)، تولید کارآمد و مقرون به صرفه را ایجاد می‌کنند. زمان، خطرات و هزینه های کلی را می‌توان با افزودن فناوری های یکبار مصرف به سیستم‌های بسته کاهش داد. ژن درمانی پتانسیل ایجاد انقلابی در درمان‌های مراقبت‌های بهداشتی جهانی برای بیماری‌ها را دارد. ایجاد و ارائه این درمان‌ها به روشی مقرون به صرفه اقتصادی هنوز چالش برانگیز است. شرکت‌ها باید تمام گزینه‌های تولیدی را که در دسترس هستند، دریابند و بهترین گزینه ای را انتخاب کنند که با فرآیند، مقیاس و زمان‌بندی تولید محصولشان مطابقت دارد. همچنین مهم است که در نظر بگیریم که آیا تخصص تولید از کارکنان داخلی یا مشارکت تامین‌کننده، برون‌سپاری یا ترکیبی از این گزینه‌ها است. درک کامل و بهینه سازی تولید، تولید کارآمدتر و مقرون به صرفه تر را ممکن می‌کند و در نهایت به پیشرفت دسترسی بیمار به محصول نهایی کمک می‌کند.

 

 

https://www.genengnews.com/topics/genome-editing/gene-therapy/accelerating-gene-therapy-manufacturing-with-integrated-solutions/

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zpyv