تحقیقات جدید در مورد استفاده از مزیت میتوکندری ها برای رشد و تشکیل تومورهای تهاجمی تر

محققان به دنبال راه‌های جدیدی برای غلبه بر فرار ایمنی سلول‌های سرطانی گلیوبلاستوما هستند زیرا می‌توانند هویت خود را برای فرار از درمان تطبیق دهند.

 

 محققان به دنبال راه‌های جدیدی برای غلبه بر فرار ایمنی سلول‌های سرطانی گلیوبلاستوما هستند زیرا می‌توانند هویت خود را برای فرار از درمان تطبیق دهند.  اکنون، یافته‌های جدید محققان کلینیک کلیولند در موش‌ها نشان می‌دهد که سلول‌های سرطانی گلیوبلاستوما ممکن است از میتوکندری‌های سیستم عصبی مرکزی برای رشد و تشکیل تومورهای تهاجمی‌تر استفاده کنند.

 این یافته ها در Nature Cancer در مقاله ای با عنوان "انتقال میتوکندری وابسته به GAP43 از آستروسیت ها باعث افزایش تومورزایی گلیوبلاستوما می شود" منتشر شده است.

 این تحقیق نشان داد که انتقال اندامک های تولید کننده انرژی (میتوکندری) به سلول های سرطانی گلیوبلاستوم توسط آستروسیت های سالم رایج است.  هنگامی که این فرآیند اتفاق می افتد، سرطان را تهاجمی تر می کند و احتمال رشد تومورها را افزایش می دهد.

 محققان نوشتند: "انتقال میتوکندری بکر بین انواع سلول های ناهمگن در محیط های مختلف از جمله سرطان تایید شده است."  با این حال، مفاهیم عملکردی انتقال میتوکندری در بیولوژی تومور به خوبی درک نشده است.  در این مطالعه پژوهشگران نشان دادند که انتقال میتوکندری یک پدیده شایع در گلیوبلاستوما (GBM)، شایع ترین و بدخیم ترین تومور اولیه مغز است.  آنها انتقال میتوکندری افقی از آستروسیت ها را به عنوان مکانیزمی شناسایی کردند که تومورزایی را در گلیوبلاستوما افزایش می دهد.

 جاستین لاتیا، و ملوین اچ. بورکهارت، گفت: «تعریف تعاملات پیچیده سلول‌های گلیوبلاستوما با مغز و سیستم عصبی برای توسعه درمان‌های جدید برای این نوع بسیار تهاجمی سرطان مغز ضروری است.  برای تحقیقات بالینی عصبی-انکولوژی  ما می‌دانستیم که این نوع انتقال از نظر تئوری امکان‌پذیر است، اما نمی‌دانستیم که چقدر در تومورهای مغزی مرتبط و خطرناک است.»

 این مطالعه انتقال میتوکندری را در گلیوبلاستوما بررسی کرد.  مطالعات قبلی نشان داد که انتقال میتوکندری می تواند در سایر شرایط عصبی نیز اتفاق بیفتد.

 هنگامی که سلول های سرطانی میتوکندری را دریافت می کنند، بر فرآیندهایی که انرژی تولید می کنند تأثیر می گذارد.  لاتیا گفت، این مطالعه در گلیوبلاستوما نشان داد که این تقویت کننده از خواص سلول های بنیادی سرطانی از جمله خود نوسازی و تومورزایی پشتیبانی می کند.

 لاتیا افزود: سرطان و درمان سرطان در خلاء وجود ندارد.  «شما فقط تومورها را به تنهایی درمان و تحقیق نمی‌کنید، بلکه از یک اکوسیستم متنوع استفاده می‌کنید.  تحقیقات بیشتر در مورد این مسیر می تواند استراتژی های جدیدی را برای درمان گلیوبلاستوما شناسایی کند، اما همچنین پتانسیلی برای درک سایر انواع سرطان دارد.

 

https://www.genengnews.com/topics/cancer/brain-cancer-cells-take-advantage-of-mitochondria-to-grow/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZPpw