تحقیقات جدید دانشمندان منجر به بهبود سلول های ترشح کننده انسولین مشتق شده از سلول های بنیادی می شود

محققین کمبودهای سلول های بتا مشتق شده از سلول های بنیادی را شناسایی کرده و راه را برای بهبود درمان دیابت هموار کردند.

تیم دیابت دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس با استفاده از فناوری توالی‌یابی تک سلولی علل ناکارامدی سلول‌های بتا تولید شده از سلول‌های بنیادی در پاسخ به قند خون را یافتند. این یافته ها می تواند درمان افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین را بهبود بخشد.

این گروه موفق به کشف حداقل یک دلیل که نشان می دهد که سلول های ترشح کننده انسولین ساخته شده از سلول های بنیادی در آزمایشگاه به اندازه سلول های طبیعی کار نمی کنند، شدند. این کشف می تواند به پیشرفت درمان در ساخت سلول های ترشح کننده انسولین - به نام سلول های جزایر بتا - در درمان دیابت نوع 1 وابسته به انسولین کمک کند.

در تحقیقات گذشته دانشمندان برای اولین بار کشف کردند که می‌توانند ابتدا از سلول‌های پوست یا چربی نمونه برداری کرده، سپس سلول‌ها را به سلول‌های بنیادی تبدیل کنند و سلول‌های بنیادی طی روند تمایز به سلول‌های بتا تبدیل شوند. محققین دانشگاه واشنگتن در تلاش برای بهبود این فرآیند هستند.

محققان معتقدند این یافته ها که در مجله Nature Cell Biology منتشر شده است، ممکن است راه را برای تولید سلول های بتا کارآمدتر و موثرتر برای درمان دیابت وابسته به انسولین هموار کند.

لینک خبر:

//isti.ir/Zinw