تأثیر میکروبیوم روده در پاسخ به ایمونوتراپی سرطان

یک مطالعه جدید در 19 ژوئیه 2022 در Oncotarget با عنوان "پیش بینی پاسخ ایمنی درمانی سرطان با استفاده از پروفایل میکروبیوم های روده با استفاده از مدل های یادگیری ماشین" منتشر شد.

 یک مطالعه جدید در 19 ژوئیه 2022 در Oncotarget با عنوان "پیش بینی پاسخ ایمنی درمانی سرطان با استفاده از پروفایل میکروبیوم های روده با استفاده از مدل های یادگیری ماشین" منتشر شد.

 در دهه گذشته، استفاده از ایمونوتراپی سرطان با هدف قرار دادن مهارکننده‌های نقاط وارسی ایمنی (ICIs) برای افزایش پاکسازی سلول‌های سرطانی با واسطه سلول T، بقای بیماران سرطانی را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشیده است.»

 ایمونوتراپی سرطان به طور قابل توجهی بقای بیمار را بهبود بخشیده است.  با این حال، نیمی از بیماران به ایمونوتراپی پاسخ نمی دهند.  میکروبیوم‌های روده با پاسخ‌دهی بالینی بیماران ملانوما در ایمونوتراپی مرتبط است.

 در این مطالعه جدید از یک رویکرد تومور آگنوستیک برای یافتن ویژگی‌های رایج پاسخ میکروبیوم روده در بین بیماران کاندید دریافت ایمونوتراپی با سرطان‌های مختلف در مراحل پیشرفته استفاده کردند.

 "ما با استفاده از مجموعه داده ترکیبی، مدل‌هایی را با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی پاسخ‌های بالینی بیماران آموزش داده و اعتبارسنجی کردیم و به دنبال آن اعتبارسنجی متقابل پلتفرمی با استفاده از داده‌های توالی متاژنومی شات گان انجام شد."

 یک متاآنالیز ترکیبی از داده‌های توالی‌یابی ژن 16S rRNA ازیک گروه تومور مختلط و سه مجموعه داده میکروبیوم روده از گروه‌های مختلف بیماران ملانومای کاندید دریافت ایمونوتراپی نشان داد که گونه‌های باکتریایی خاصی بدون توجه به نوع تومور با وضعیت پاسخ ایمونوتراپی مرتبط هستند.

 با استفاده از تجزیه و تحلیل سلبال چند متغیره، محققان دو گروه جداگانه از جنس های باکتریایی مرتبط با پاسخ دهندگان در مقابل غیر پاسخ دهندگان را شناسایی کردند.  مدل‌های آماری مشخصه های جامعه میکروبیوم روده، دقت پیش‌بینی قوی پاسخ ایمونوتراپی را در مجموعه داده‌های توالی آمپلیکون و در اعتبارسنجی پلتفرم توالی متقابل با مجموعه داده‌های متاژنومی شات گان نشان داد.

 نتایج نشان می‌دهد که ویژگی‌های اولیه میکروبیوم روده ممکن است پیامدهای بالینی در بیماران مبتلا به سرطان‌ تحت درمان‌های ایمونوتراپی را پیش‌بینی کند، و برخی از این ویژگی‌ها ممکن است در انواع مختلف تومور، گروه‌های بیمار و پلتفرم‌های توالی‌یابی قابل تعمیم باشند.  یافته‌ها نشان می‌دهند که چگونه مدل‌های یادگیری ماشینی می‌توانند تعاملات میکروبیوم-ایمونوتراپی را نشان دهند که ممکن است در نهایت نتایج درمان بیماران سرطانی را بهبود بخشد.

" در نتیجه، تجزیه و تحلیل گروه ما و مجموعه داده های میکروبیوم ترکیبی، ارزیابی قوی از میکروبیوم های روده بیماران کاندید دریافت ایمونوتراپی را ارائه کرده است.  توسعه مدل‌های قابل اعتماد، فرصت‌های بیشتری برای تشخیص و پیش‌بینی پاسخ‌دهندگان ایمونوتراپی از غیر پاسخ‌دهنده‌ها فراهم می‌کند.  با این حال، تعاملات بین گونه‌های میکروبی کلیدی و ایمنی میزبان هنوز باید روشن شود.


https://www.technologynetworks.com/cancer-research/news/how-the-gut-microbiome-can-influence-cancer-immunotherapy-response-363853

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZP2u