بیو پرینترهای سه بعدی قلب ابزاری جدید را برای جراحان فراهم می کند

پروفسور آدام فاینبرگ و تیم وی با استفاده از روش Freeform Reversible Embedding of Suspended Hydrogels (FRESH) اولین مدل قلب سه بعدی انسان با اندازه چاپی کامل را ایجاد کرده اند.

 

 

پروفسور آدام فاینبرگ و تیم وی با استفاده از روش Freeform Reversible Embedding of Suspended Hydrogels (FRESH) اولین مدل قلب سه بعدی انسان با اندازه چاپی کامل را ایجاد کرده اند. این مدل در یک فیلم اخیر توسط انجمن شیمی آمریکا ارائه شده و از داده های MRI با استفاده از چاپگر  سه بعدی مخصوص ساخته شده است و از کشش بافت قلب به صورت واقعی تقلید می کند. این نقطه عطف نشان دهنده اوج تحقیقات دو ساله است که وعده فوری به جراحان و پزشکان برای آینده تحقیقات مهندسی زیستی ارگان ها  و همچنین پیامدهای طولانی مدت استفاده از آن را می دهد.

 

تکنیک FRESH از چاپ سه بعدی در آزمایشگاه فاینبرگ اختراع شد.  چاپ سه بعدی FRESH  از یک سوزن برای تزریق bioink به یک حمام هیدروژل نرم استفاده می کند، که از جسم هنگام چاپ پشتیبانی می کند. پس از اتمام ، یک کاربرد ساده گرما باعث ذوب شدن هیدروژل می شود و فقط جسم سه بعدی با چاپ باقی می ماند.

 

این مقاله نشانگر مهم دیگری در مسیر طولانی مهندسی زیستی یک ارگان عملکردی انسان است. داربست های نرم و زیست سازگار مانند آنچه توسط گروه فینبرگ ایجاد شده است ، ممکن است روزی ساختاری را که سلولها به آن می چسبند و یک سیستم ارگان تشکیل می دهند، فراهم کنند و پزشکی زیستی را یک قدم به توانایی ترمیم یا جایگزینی اندام های کامل انسان نزدیک کنند.

 

"امان میردامادی" ، نویسنده اصلی این مقاله ، افزود: "در حالی که هنوز مانع اصلی در چاپ قلب انسان با اندازه كامل وجود دارد ، ما مفتخریم كه با استفاده از بستر FRESH ضمن نشان دادن كاربردهای فوری برای شبیه سازی جراحی واقع گرایانه ، به پایه گذاری اساسی آن كمك خواهیم كرد."

 

https://medicalxpress.com/news/2020-11-d-bioprinted-heart-tool-surgeons.html

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZBcp