بهره‌مندی از ظرفیت‌های مدال آوران المپیاد دانش آموزی در ارتقا دانش حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی باز سازختی کشور

.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر ظهیری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ستاد و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 11 شهریور ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به  اهمیت توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی در بخش دانش آموزی بر لزوم برنامه‌ریزی مشخص برای دانش اموزان فعال این حوزه تأکید نمود و گفت: می بایست از تجارب و استعدادهای نفرات برتر المپیاد دانش اموزی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مسیر مناسب جهت پیشرفت کشور در این حوزه استفاده شود.

در ادامه دکتر ظهیری به ارائه توضیحاتی پیرامون برگزاری چهارمین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی طی دو هفته در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی پرداخت و گفت: در این دوره از المپیاد دانش پژوهان با هدایت اساتید مجرب دانشگاهی از آموزش تخصصی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بهره‌مند شدند و ضمن بازدید از مراکز فعال برتر این حوزه از جمله آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت سل تک فارمد، مرکز سلول‌های بنیادی برای همه رویان و بخش تحقیقات مرکز طبی کودکان، بطور عملی با نحوه فعالیت‌های تحقیقاتی این عرصه آشنا شدند. این دوره تحت هدایت اعضا کمیته علمی المپیاد و با ارزیابی آموخته‌های علمی و پژوهشی دانش پژوهان به پایان رسید و تعداد 8 نفر از دانش پژوهان موفق به دریافت مدال طلا، 12 نفر مدال نقره و 15 نفر نیز حائز مدال برنز شدند. ظهیری گفت: خوشبختانه در این دور از  المپیاد دانش آموزانی از استان‌ها و شهرهای مختلف حضور داشتند که موید علاقمندی نسل علمی نوپا و توانایی دبیران و اساتید کشور در این حوزه تخصصی است و نشان از لزوم برنامه‌ریزی مشخص و مستمر دارد. وی افزود امید است از میان مدال آوران این رویداد علمی، افراد شایسته‌ای در زمره مدیران آتی این حوزه نمود پیدا کنند.

در ادامه جلسه، دکتر عارفیان گزارشی از نحوه برگزاری المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت ارائه نمود و گفت: یکی از مزیت‌های این المپیاد بین رشته ای بودن آن است و رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های فنی و مهندسی مجاز به شرکت در این المپیاد می باشند.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Znw2