بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و كارآفرينان ایرانی خارج از كشور در حوزه سلول‌های بنیادی

یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 13 خردادماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 13 خردادماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه گزارشی از دیدگاه‌های دکتر حمیدیه در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب اسلامی ارائه شد که در آن بر لزوم سرعت بخشی در تبدیل دانش تولید شده به محصول، تجاری‌سازی محصولات و کاربردی سازی آن‌ها اشاره شده و بر لزوم جهش در این حوزه تأکید گردیده بود.

در ادامه خانم موسوی‌نژاد کارشناس فناوری، تجاری‌سازی و بازار سلول‌های بنیادی، گزارشی از روند داوری طرح‌های فناورانه ستاد ارائه نمود.

در پایان جلسه آقای حسینی معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در مورد بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و كارآفرينان ایرانی خارج از كشور توضیحاتی ارائه نمود و افزود: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با بررسی‌های دقیق و کارشناسانه و مطالعه تجربیات سایر کشورها در جذب متخصصان خارج از کشور و با استفاده از راهکار‌های جدید، به دنبال ایجاد مکانیزمی جهت بهره‌مندی از استعدادها و تجارب ارزشمند متخصصان ایرانی خارج از کشور در حوزه‌های علمی و فناوری داخلی با تاکید بر مدل چرخش مغزها می‌باشد. وی همچنین در مورد
چالش‌های موجود پیش روی متخصصان و کارآفرینان و نیز برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور جهت همکاری در داخل کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت. در این خصوص مقرر گردید ستاد به عنوان پایگاه تخصصی این نهاد در راستای جذب و حمایت از ظرفیت‌های متخصصان ایرانی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معرفی گردد.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZwH1