برگزاری یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اجرایی ستاد

یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر رشیدی رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قطب آذربایجان، مهندس دهقانپور مدیر عامل شرکت فناوران سپید جامگان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 20 خردادماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر رشیدی رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قطب آذربایجان، مهندس دهقانپور مدیر عامل شرکت فناوران سپید جامگان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 20 خردادماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر فرجی فرد مدیر فناوری، تجاری‌سازی و بازار ستاد به ارائه گزارشی از نحوه بررسی طرح‌های واصله به ستاد پرداخت و گفت: اقدامات در خور توجهی در جهت تسریع و تسهیل روند بررسی آیین نامه ژن درمانی و اخذ مجوز تولید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارگان‌های مربوطه صورت پذیرفته و در حال پیگیری است.

در ادامه دکتر ربانی مدیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی ستاد با اشاره به لزوم تدوین آیین نامه‌های پیش بالینی افزود: لازمه توسعه فرآورده‌های کشور در حوزه بین المللی، تدوین و اجرای آیین نامه‌ها مطابق با اصول GLP و کسب استانداردهای لازم از سازمان جهانی همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است. وی ابراز امیداوری نمود: با نشست‌های کارشناسی و استفاده از تجارب متخصصین این حوزه بتوان آیین نامه‌های لازم را با استانداردهای جهانی جهت پیشبرد اهداف تهیه و تدوین نمود.

در ادامه دکتر حمیدیه  بر نقش ستاد در  طراحی و هدایت تخصصی این آیین نامه ها  تاکید نمود و در راستای تسهیل توسعه محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خواستار تسریع پیگیری امور شد.

سپس دکتر ظهیری رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه گزارشی از روند پیگیری امتیازات برگزیدگان این المپیاد پرداخت و موارد طرح شده در نشست اعضای کمیته علمی با دکتر مهاجرانی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از جمله انتخاب ستاد به عنوان مرجع ذیصلاح داوری طرح‌های دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی و برنامه‌ریزی جهت بهره‌مندی دانش آموزان برگزیده از شناسنامه پژوهشی را بیان نمود. وی خاطر نشان کرد با حضور دبیر ستاد در کارگروه تخصصی بنیاد ملی نخبگان تلاش در راستای کسب تسهیلات و امتیازات این بنیاد برای دانش آموزان برگزیده المپیاد همچنان در حال پیگیری است و امید است با  تخصیص چنین امتیازی تربیت علمی این دانش آموزان بطور هدفمند ادامه یابد.

سپس مهندس دهقانپور در مورد فرآیند طراحی و ساخت دستگاه کلینی مکس و دیگر محصولات این شرکت با کمک تیم تحقیقاتی و اجرایی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در پایان دکتر رشیدی گزارشی از برنامه ها و عملکرد مرکز جامع سلول‌های بنيادی و پزشکی بازساختی قطب آذربايجان، تعهدات اختصاصی، طرح های محصول محور و تحقیقاتی مرکز مذکور ارائه نمود.

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z7K1