برگزاری کارگاه های فصلی حوزه علوم حیوانات آزمایشگاهی

سومین جلسه شورای راهبردی شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی با حضوردکتر ربانی مدیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی و اعضای شورای راهبردی در تاریخ22 تیرماه سال 1398 در بخش علوم حیوانات آزمایشگاهی انستیتو پاستور ایران برگزار گردید.

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، سومین جلسه شورای راهبردی شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی با حضوردکتر ربانی مدیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی و اعضای شورای راهبردی در تاریخ22 تیرماه سال 1398 در بخش علوم حیوانات آزمایشگاهی انستیتو پاستور  ایران برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر ربانی در رابطه با اهداف بلند مدت شبکه و اقدامات لازم توضیحاتی ارائه نمود و برنامه های شبکه ملی در سال 98 به تفکیک اهداف کلان و برنامه ریزی برای پیاده سازی موارد را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند.

سپس دکتر اسفندیاری در رابطه با آموزش و آشنایی مسئولین مراکز نگهداری و پرورش حیوانات آزمایشگاهی با استاندارد ها و مسئولیت پذیری مسئولین مراکز حیوانات آزمایشگاهی نسبت به رعایت نمودن استاندارد در مراکز اشاره داشتند و گفتند  امید است بتوانیم با برگزاری کارگاه های فصلی کار با حیوانات آزمایشگاهی در راستای اهداف شبکه گام برداریم.

در ادامه دکتر دلیری عضو شورای راهبردی شبکه ملی به مبحث استاندارد سازی و تدوین کد های اخلاق برای حیوانات آزمایشگاهی  اشاره کرد و گفت : امیدواریم بتوانیم با یکپارچه سازی راهنمای اخلاقی کار با حیوانات آزمایشگاهی مباحث اخلاقی را  نیز در برنامه ها پیاده سازی کنیم.

وی نیز خواستار ثبت نام مراکز و آزمایشگاه ها و همچنین پزوهشگران وشرکت ها در شبکه ملی شد و خاطر نشان کردبا اطلاع رسانی و برنامه ریزی بتوانیم شبکه  ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درو.ن تنی را در سال 98 به کلیه ذینفعان این حوزه علم و دانش معرفی نماییم.

سپس دکتر شمس آرا عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک راه اندازی کارگروه های تخصصی شبکه ملی را خوب ارزیابی کرد وگفت :با توجه به ظرفیت های علمی که محققین و پژوهشگران کشور در حوزه حیوانات آزمایشگاهی دارا هستند میتوانیم از ظرفیت های آن ها همراه با بخش خصوصی در حوزه حیوانات آزمایشگاهی کمال بهره را برد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور مراکز متعدد با امکانات و ظرفیت های متفاوتی وجود دارد گفت میتوان بعد از تدوین استاندارد ها وسطح بندی مراکز بر اساس امکانات در راستای ارتقای مراکز، بسته های تشویقی و حمایتی نیز در نظر بگیریم.

دکتر دهقانی عضو شورای راهبردی شبکه ملی در راستای پرورش نیروی متخصص و به کارگیری آنها در راستای اهداف کلان کشور به دوره های تکمیلی خارج کشور برای متخصصین اشاره کرد وگفتند می توانیم با استفاده از اینچنین برنامه هایی در حوزه انتقال دانش و تکنولوژی به کار گیری آن در کشور گام برداریم.

لازم به ذکر است شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی با هدف هم افزایی توانمندی های حوزه حیوانات آزمایشگاهی و تحقیقات درون تنی در کشور شروع به فعالیت نموده و امیدوار است با همکاری و همیاری کلیه ذینفعان موجبات توسعه همه جانبه این حوزه مهم از علم و فناوری را در سراسر کشور رقم زند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zgd1