برگزاری چهارمین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت سلول‌های بنیادی و مرحله اول پیش رویداد کشوری سومین دوره مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

مرحله اول پیش رویداد کشوری سومین دوره مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و با مشارکت و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، مرحله اول  پیش رویداد  کشوری سومین دوره مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و با مشارکت و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۱۱ اسفند ماه  ۱۳۹۹ برگزار می گردد.

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و رئیس قطب کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از آغاز به کار چهارمین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت سلول‌های بنیادی و  مرحله اول  پیش رویداد  کشوری سومین دوره مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

این رویداد در راستای تحقق رسالت قطب کشوری در ترویج و آموزش علوم و فناوری سلول‌های بنیادی، بر قراری عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان علاقمند و ایجاد آمادگی جهت شرکت در مسابقه کشوری این فناوری برگزار می گردد.

در ادامه سالار قاسمی افزود: در دوره‌های اول و دوم این گردهمایی که به صورت اردوی علمی آموزشی برگزار شد. استان البرز میزبان حدود ۵۰۰ نفر از دانش آموزان منتخب سراسر کشور بود اما در شرایط همه گیری کرونا در سال گذشته این رویداد با شرکت ۱۲۰۰ نفر به صورت مجازی و امسال برای اولین بار با بهره گیری از امکانات به روز سامانه شاد، به صورت زنده در کانال قطب کشوری سلول‌های بنیادی  اجرا می شود.

گردهمایی چهارم در سه مرحله پیش بینی و برنامه‌ریزی شده که آموزش مرحله اول ویژه همه‌ی دانش آموزانی که قصد شرکت در مسابقات کشوری را دارند به صورت مجازی در سامانه شاد از ۲۶ بهمن تا ۱۱ اسفند ماه  ۱۳۹۹ به صورت متوالی و برای گرایش‌های مختلف مسابقات  به صورت زنده در کانال قطب کشوری سلول‌های بنیادی به ادرس @stemcellstudent قابل مشاهده برای همه دانش آموزان خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان ضمن اشاره به تجربه موفق پیش رویدادهای اخیر و سهم موثر آن در موفقیت شرکت کنندگان در مسابقه و جشنواره کشوری سلول‌‌های  بنیادی و پزشکی باز ساختی، از همه دبیران توانمند و دانش آموزان خلاق کشور دعوت کرد با شرکت گسترده در چهارمین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت در سامانه شاد اینبار نیز در کنار هم، گامی استوار در مسیر پیشرفت این دانش برداریم.

سپس مهریار کرمی معاون آموزش متوسطه استان البرز در خصوص جزئیات برنامه عنوان نمودند برنامه آموزشی بر اساس گرایش‌های شیوه نامه سومین دوره مسابقات سلول‌های بنیادی تدوین شده توسط قطب کشوری تنظیم شده است.

 

 مخاطبین برنامه در سه گروه به شرح ذیل قرار دارند:

برای علاقمندان به شرکت در گرایش‌های مقاله علمی پژوهشی، مقاله علمی ترویجی و جام سلول‌های بنیادی یک  دوره 8 جلسه‌ای شامل سرفصل‌های  آشنایی با سلول‌های بنیادی و کاربردهای آن، ایمنی و معرفی با وسایل و دستگاه‌ها، کار با حیوانات آزمایشگاهی، استخراج سلول از مغز استخوان ران و کشت سلول، پاساژ و شمارش، فریز و دفریز سلول،IVF  و کشت سلول‌های بنیادی جنینی، مهندسی بافت، آشنایی با نحوه نگارش مقاله علمی، تشریح موضوعات  شیوه نامه در گرایش مقاله علمی ترویجی برگزار می گردد.

علاقمندان به شرکت در گرایش داستان‌نویسی در سه جلسه با مفهوم سلول‌های بنیادی با تمرکز بر آینده سلول‌های بنیادی، ویژگی‌های داستان علمی تخیلی (1) و (2) و توصیه‌های تصویر سازی آشنا می شوند و برای علاقمندان به شرکت در گرایش انیمیشن در دو جلسه ویژگی‌های یک انیمیشن آموزشی ارائه می گردد و موضوعات خواسته شده در شیوه نامه برای ساخت انیمیشن شرح داده می شود.

معاون آموزش متوسطه استان البرز از دانش آموزان رشته انیمیشن هنرستان‌ها و همچنین دانش آموزان توانمند در داستان‌نویسی دعوت کردند تا به صورت ویژه در دو گرایش داستان نویسی و انیمیشن شرکت نمایند.

ایشان در ادامه در خصوص خلاقیت قطب و تدوین گرایش جذاب جام سلول‌های بنیادی صحبت کردند و افزودند: در این گرایش دانش آموزان به مباحثه علمی می پردازند و دانش آموزان این گرایش علاوه بر داشتن مهارت‌هایی همچون مقاله نویسی و احاطه علمی به سرفصل‌های مقدماتی، متوسط و پیشرفته اعلام شده توسط قطب کشوری توانایی مباحثه و به چالش کشیدن رقبا را داشته باشد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZKQq