برگزاری نشست کارآفرینی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از دانشجویان و متخصصان علاقمند از سراسر کشور

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست کارآفرینی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از دانشجویان و متخصصان، تعدادی از شرکتها و سرمایه گذاران خطرپذیر و متخصصان عرصه فناوری علاقمند از سراسر کشور با و به سرپرستی دکتر ناصر محمدی روز چهارشنبه 25 دی ماه 1398 در سالن شیخ بهایی معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر محمدی موضوع نشست را ساماندهی برنامه ی توسعه استعداد درخشان؛ساختار اجرایی و عملیاتی و نظام ارزیابی عنوان نمود و به تشریح آن پرداخت. وی همچنین در خصوص ساختار گروه کارآفرینی گفت: در راس این گروه مدیریت کلان بود و مشتمل بر بخش­های توسعه و تجاری سازی فناوری،بخش آموزش و منتورینگ، بخش توسعه سیستم ها و بخش ارتباطات عمومی ملی و بین المللی می باشد که مسئولیت هر یک از این بخش ها بر عهده یکی از اعضای گروه می باشد و علاقمند جهت فعالیت در این حیطه ها می توانند به مسئولین آن ها مراجعه نمایند.

دکتر محمدی در خصوص ماموریت گروه افزود: گروه کارآفرینی، مجموعه ای از جوانان از رشته های تحصیلی و با تجربه های مختلف در سطح کشور، در عرصه سلول های بنیادی و زیرساختی و همه رشته های مرتبط با فناوری می باشد که در تحت حمایت سرمایه گذاران، شرکت ها و شتابدهنده ها، شبکه گسترده و بزرگی را فراهم می کنند تا در عرصه های نوین در فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، و از طریق رصد علم و فناوری و آینده پژوهی، نسبت به طراحی پروژه های ارزش آفرین اقدام و نسبت به توسعه و تجرای سازی آنها  در سطح کشور اقدام نمایند.

سرپرست گروه همچنین در ادامه بیانات خود افزود: عرصه دوم در رابطه با توسعه کارآفرینی مبتنی بر مهندسی کسب و کارهای فناورانه  و خدمات فنی و پشتیبانی آنها می باشد. تربیت تیم های فنی و تخصصی و هم چنین خدمات توسعه کسب و کار، از ماموریت های کلیدی این گروه محسوب می شود.

در این نشست همچنین در خصوص شکل گیری بیزنس های اجرایی در سیستم به بحث و بررسی گذاشته شد و عنوان شد: تعداد این بیزنس ها به تعداد نامحدود و توسط گروه های کوچک تا متوسط درون جوش یا شرکت های خدماتی مستقل در سطح کشور می توانند شکل بگیرند و خدمات خود را ارائه کنند.

سرپرست گروه شکل گیری بیزنس های اجرایی در سیستم را در قالب­ های توسعه و تجاری سازی فناوری، تامین، پاالیش و ارائه( مهندسی اطلاعات و دانش )، خدمات مشاوره ای و آموزشی ، خدمات منتورینگ، خدمات مالی، خدمات زیرساختی، خدمات سازمانی قراردادی تحقیقاتی CRO و خدمات سازمانی تولید قراردادی CMO عنوان نمود و با حاضرین در نشست به مذاکره گذاشت.

دکتر محمد ی آغاز به کار و تشکیل تیم در سایر استان ها را با اعضای حاضر در جلسه به مذاکر گذاشت و  اهداف مجموعه را تشکیل یک شبکه ی جامع در سراسر کشور و  تشکیل تیم های مختلف در سایر استان ها عنوان نمود. مسئولین بخش های مجموعه خود را معرفی کرده و به اختصار اهداف و فعالیت های تیم خود را تشریح کردند.

همچنین مدعوین صاحب نظر حاضر در این نشست با اعلام خرسندی از تشکیل این مجموعه و حمایت از کارآفرینان نخبه جوان، مسائلی همچون اهمیت کارآفرینی در دنیای امروز،چالش ها و مشکلات پیش رو، چگونگی ورود به دنیای کسب و کار و بخشی از تجربیات خود در این مسیر را با حاضرین جلسه به اشتراک گذاشتند.

شایان ذکر است در این جلسه دکتر محمدی سرپرست گروه در خصوص اصول ها و ارزش ها کارآفرینی به بحث پرداخت و اذعان داشت: مالکیت همه خدمات، نوآوریها، فناوری های مرتبط با هر کدام از گروهها، به پدیدآورندگان آن بستگی دارد و صرفا براساس استنادات مکتوب موجود، قابل ادعا خواهد بود. همچنین همه اعضا و اجزای سیستم، متعهد می گردند حقوق مالکیت معنوی و تجاری سایرین را به رسمیت بشناسند، از هرگونه ادعای مالکیتی خودداری کنند و هر گونه مالکیت صرفا براساس مستندات مکتوب قابل ادعا خواهد بود. ضمناً حقوق مالکیت معنوی در قالب حقوق مادی و حقوق تجاری ناشی از مالکیت معنوی، صرفا براساس محتویات مستندات خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z143