برگزاری نشست هم اندیشی جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر عموعابدینی مدیرکل تدوین و راهبری اسناد و سیاست های فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدی، دکتر عارفیان و جمعی از استاتید، مورخ 1 اردیبهشت ماه 1400 در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.

در این نشست دکتر عموعابدینی ضمن تاکید بر اجرایی‌سازی سند ملی علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی که در جلسه ۷۳۷ مورخ ۲۳/ ۷/ ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و با استناد به بند (۳-۲) فصل سوم سند نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده است افزود: لازم است اولویت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مورد بررسی قرار گیرد تا حمایت های مقتضی در این راستا صورت پذیرد.

در ادامه دکتر حمیدیه ضمن اشاره بر رشد قابل توجه تعداد شرکت‌های دانش بنیان این حوزه که از 2 شرکت در سال 1392 به 163 شرکت در سال 1399 رسیده گفت: در سال‌های اخیر، علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی رشد بسیار پرشتابی پیدا کرده و جایگاه ویژه‌ای در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌ها یافته‌ است.

وی همچنین بر لزوم هماهنگی و ایجاد ارتباطات بین دستگاهی و همکاری کامل از طرف اعضای شورای عالی ستاد جهت پیشبرد و اجرای برنامه‌های جامع ستاد سلول‌های بنیادی تاکید نمود.

سپس دکتر عموعابدینی گفت: بازنگری سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با توجه به نیاز روز در غالب برنامه‌های مشخص امکان پذیر است.

در پایان جلسه اعضا به هم‌اندیشی در خصوص پیشبرد هرچه بهتر اهداف سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به بحث و گفت وگو پرداختند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZzNq