برگزاری نشست شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان مازندارن با حضور دبیر ستاد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان مازندارن با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین تحقیقات و فناوری، آموزشی و درمانی دانشگاه، اساتید و اعضای هیات علمی استان و نمایندگان بخش خصوصی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان مازندارن  با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین تحقیقات و فناوری، آموزشی و درمانی دانشگاه، اساتید و  اعضای هیات علمی استان و نمایندگان بخش خصوصی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر غلامی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن خوشامد گویی به اعضا توضیحاتی پیرامون اهمیت حوزه سلول های بنیادی و برخی طرح های تحقیقاتی اجرا شده در این زمینه پرداخت. وی همچنین اظهار داشت دانشگاه آمادگی دارد با هدایت ستاد و تعیین نقشه راه و اولویت بندی، نسبت به عملیاتی نمودن سریع برنامه ها و طرح های ذیربط اقدام نماید. معاونین تحقیقات و فناوری، آموزشی و درمانی دانشگاه نیز در همین راستا ضمن ارائه گزارشات مرتبط نسبت به جدیت دانشگاه و حوزه ریاست به اجرایی سازی برنامه های تدوین شده تاکید نمودند.

در ادامه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه از بخش های علوم بالینی و پایه ضمن معرفی خود و بیان برخی چالش های موجود نسبت به توانمندی استان مازندران برای توسعه بیش از پیش علم سلول های بنیادی در استان تاکید نمودند.

در پایان دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی ضمن تشکر از حضور همه جانبه مسئولین و اساتید در نشست اظهار داشت : یکی از بزرگترین مزایای استان مازندران نیروی متخصص و متبحر انسانی است که ستاد از سال های پیش این موضوع را شناسایی نموده و این استان را در اولویت توسعه علوم سلول های بنیادی قرار داده است و پیش از این سه نشست دیگر نیز با همین هدف در استان تشکیل شده است. وی همچنین تاکید کرد با توجه به وجود زیرساخت های لازم، راه اندازی هرچه سریع تر بخش پیوند سلول های بنیادی خونساز در استان اولویت بوده و ستاد نیز آمادگی دارد حمایت های لازم در این زمینه را با اخذ پروپوزال مربوطه به انجام رساند. وی تاکید نمود راه اندازی این بخش علاوه بر پوشش دهی خدمات به مردم استان می تواند در گسترش خدمات توریسم درمانی نیز موثر واقع گردد.

دبیر ستاد همچنین دومین اقدام ضروری جهت توسعه علوم پزشکی بازساختی در استان را راه اندازی هر چه سریعتر مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برشمرد و تاکید کرد: دانشگاه می بایست نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز و ارسال پروپوزال راه اندازی این مرکز به ستاد در اسرع وقت اقدام نماید. راه اندازی این مرکز در راستای گسترش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان و محصولات ذیربط ضروری می باشد. ایشان در انتها با توجه به سیاست های ابلاغی حوزه جوانی جمعیت و سلامت مادر و کودک اعلام داشت: با عنایت به گزینش ستاد به عنوان دبیرخانه علمی موضوع جوانی جمعیت در کشور، حمایت از طرح های این حوزه به شکل مستمر در دستور کار قرار داشته و ستاد حمایت های لازم را در این زمینه را به عمل می آورد

شایان ذکر است شوراهای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تا کنون به همت ستاد جهت توسعه علوم و فناوری های ذیربط تا کنون در 25 استان کشور راه اندازی و به شکل مستمر برگزار می گردد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZKdu