برگزاری مراسم تجلیل از دانش پژوهان سومین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، از دانش پژوهان سومین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی طی مراسمی با حضور دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دکتر سالاریان معاون باشگاه دانش پژوهان جوان و دکتر ظهیری رئیس کمیته علمی المپیاد تجلیل به عمل آمد.

دکتر مهاجرانی در این مراسم ضمن تبریک به مدال آوران دور سوم این المپیاد، گفت: این المپیاد فضایی از جنسی فراتر از علم آموزی است به این معنا که به دانش آموزان کمک میکند، در کنار تحصیل علم، با همسالان خود در راه حل مسائل تعامل داشته باشند  و این رویداد  صرفاً یک مسابقه و رقابت علمی نیست. 

مهاجرانی با بیان اینکه امروز کشورهایی که علم دارند می توانند به ثروت برسند، افزود: کسب دانش سروری است و اگر کسی از طریق علم توانست به جایگاهی برسد می تواند بر دیگران سروری کند. 

وی در ادامه بیان داشت: سلول های بنیادی به عنوان یکی از علوم نوین جهانی و به عنوان دانشی که می توان به پشتوانه آن کسب و کار و کارآفرینی از شکل خلاقیت و نوآوری شکل داد، از رویدادهای ارزشمند علمی محسوب می شود که در کشور در قالب المپیادهای علمی اتفاق افتاده است.

مهاجرانی ادامه داد: همانطور که نقش علوم پایه قابل کتمان نبوده، نقش علوم نوین نیز قابل انکار نیست و بسیار مفتخریم که جمهوری اسلامی ایران در علوم همگرا به ویژه در خصوص سلول های بنیادی بسیار خوب و به موقع عمل کرده است و مقام معظم رهبری نیز بر توجه به رشد و تقویت آن تأکید کرده اند.

مهاجرانی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای المپیاد، حضور مدال آورانی از شهرستان های مختلف است،  افزود: عدالت آموزشی حتما ما را موظف می کند که به سمتی حرکت کنیم که دانش آموزان از اقصی نقاط کشور امکان و توان حضور در جمع برگزیدگان رویدادهای علمی را دارا باشند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZDk2