برگزاری ششمین دوره المپیاد دانشجویی علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت

برگزیدگان المپیاد دانشجویی «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» بدون کنکور و به صورت مستقیم در رشته های مرتبط به مقطع کارشناسی ارشد راه خواهند یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، ششمین دوره المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی روز جمعه 30 تیرماه به همت حمایت ستاد «توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی» و با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری روز گذشته برگزار شد.

دکتر احسان عارفیان، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، هدف از برگزاری این المپیاد را کشف، گزینش و آموزش استعدادهای برتر در بدنه دانشجویی و بهره گیری از آنها در زیست بوم پزشکی بازساختی و مهندسی بافت و توسعه نیروی انسانی در این حوزه دانست.

عارفیان، در خصوص ساز و کار برگزاری المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی گفت: « این المپیاد، در واقع اولین المپیاد بین‌رشته‌ای است که نخستین دور آن در سال 1397 برگزار شد و المپیاد اخیر ششمین دور برگزاری این المپیاد است و آنچه این المپیاد را از دیگر المپیادهایی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند، متفاوت و متمایز می سازد، همین نگاه میان رشته ای است و در آن رشته‌هایی اعم از زیست شناسی، زیست‌فناوری، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی پزشکی، مکانیک، کشاورزی و دامپزشکی حضور دارند.» وی در خصوص نحوه برگزاری المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی افزود: « این المپیاد دو مرحله دارد؛ مرحله اول آن، اردیبهشت 1402 برگزار شد و 150 نفر از برگزیدگان دانشگاه‌ها در آن حضور داشتند که طی آن، 5 نفر از برگزیدگان هر دانشگاه به قطب معرفی شدند و نهایتا 5 نفر از هر قطب و 15 نفر اول کنکور ارشد به مرحله نهایی معرفی شدند. اما در مرحله دوم که روز گذشته برگزار شد، 64 نفر حضور داشتند که 22 نفر از تهران و مابقی از دیگر قطب های علمی بودند. عارفیان در خصوص زمان اعلام نتایج عنوان کرد : « اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه این نتایج اعلام و به برگزیدگان مدال های طلا، نقره و برنز اهدا خواهد شد» گفتنی است جوائز برگزیدگان این المپیاد منحصر به اهدا مدال‌ نیست و وی از راه یابی برگزیدگان المپیاد به مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور هم خبر داد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZZ3w