برگزاری سومین سمپوزیوم سلولهای بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماریهای دهان، فک و صورت با حمایت ستاد

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد، سومین سمپوزیوم سلولهای بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماریهای دهان، فک و صورت با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشکده دندانپزشکی، مراکز تحقیقات دندانپزشکی و انجمن علمی دانشجویی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار گردید.

دکتر امیر فرهنگ میر اسماعیلی رییس سمپوزیوم به عنوان اولین سخنران مراسم افتتاحیه ضمن خوشامدگویی به حاضرین توضیحاتی در مورد این سمپوزیوم ارائه کرد.سپس دکتر سارا سلیمانی اصل دبیر علمی کنگره گزارشی از روند کار کمیته سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان داشت.

دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری تعدادی زیادی از سمپوزیوم های تخصصی حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سایر استان ها(به غیر از تهران) اظهار داشت: یکی از راه های پیشرفت کشور بهره گیری از ظرفیت های کلیه نیروهای انسانی در استان ها و شهرهای مختلف کشور می باشد. وی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در ارتباط با فعالیت ها و حمایت های ستاد سلول های بنیادی گزارش کاملی از وضعیت فعلی کشور در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح منطقه و جهان ارائه نمود.

وی ضمن معرفی شرکت های فعال در حوزه سلول های بنیادی در سطح جهان وپیشرفت های کشور در سال های اخیر بیان داشت: ما اگر بخواهیم در لبه مرز دانش حرکت کنیم باید همت و جرات کافی را کار بگیریم و با تولید علم، مساله مهم اشتغال زایی را نیز برطرف نماییم. وی گفت: ما در سال های اخیر به جای انتقال فناوری، تلاش نمودیم صنعت سلول های بنیادی را در کشور ایجاد نماییم تا مشکلاتی از قبیل تحریم ها مانع فعالیت های محققین ما در این حوزه نشوند.

در ادامه پانل اول با عنوان سلولهای بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در جراحی فک و صورت با حضور اعضای هیات رئیسه شامل دکتر نسرین فرهادیان، دکتر ابراهیم یارمحمدی، دکتر علی حیدری و دکتر محمدرضا جمالپور تشکیل شد.دکتر بهنام شکیبایی از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا و دوسلدورف آلمان و دکترای تخصصی دندانپزشکی/جراحی، دکتر محمدرضا جمالپور دکترای تخصصی دندانپزشکی/جراحی فک و صورت، دکتر محمد رضا معتمدیان از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای تخصصی دنداپزشکی/ارتودونتکس و دکتر امیر فرهنگ میر اسماعیلی دکترای تخصصی دندانپزشکی/ارتودونتیکس از دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی های علمی خود را ارائه نمودند.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zha1