برگزاری جلسه شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در قم

.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، تاریخ 24 آذر ماه 98 جلسه شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شهر قم با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار، دکتر شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر رجب زاده معاون فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد و جمعی از مسئولان دانشگاه، اعضای هیئت علمی در استانداری قم برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر حمیدیه دبیر ستاد بر اهمیت توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور مخصوصا در شهر قم تاکید نمود و گفت: برگزاری شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان‌های مختلف به متمرکز شدن فعالیت‌ها و ظرفیت‌های استان در قالب تأسیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و پیشبرد اهداف این حوزه کمک می کند. وی افزود: می توان با کمک بخش خصوصی اقدامات موثری در زمینه تولید و تجاری سازی محصولات این حوزه انجام داد. وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان این حوزه در کشور شاهد صادرات محصولات برخی از این شرکت‌ها نیز می باشیم که این امر زمینه اشتغال در کشور را فراهم آورده و زیست بوم کارآفرینی را در این حوزه ایجاد نموده است.

سپس دکتر شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: باید قدردانی ویژه از استاندار و معاونان ایشان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم داشته باشیم که میزبانی و فرصت را برای برنامه ریزی جهت آغاز به کار مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی استان قم ایجاد کردند که امیدواریم شاهد رونق و شکل گیری این امر مهم باشیم.

 دکتر سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این جلسه گفت: برگزاری این جلسه بسیار مهم و حائز اهمیت است و انتظار می رود که معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم همت کرده و تمام ظرفیت های استان را برای به ثمر رساندن این امر مهم بسیج کنند.

در ادامه دکتر رجب زاده مدیر فناوری و تجاری سازی و بازار ستاد در خصوص بازار سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی صحبت کرد و اشاره نمود با توجه به پیشرفت بسیار چشمگیر در میزان سرمایه گذاری و ورود شرکت‌های بزرگ اقتصادی در این حوزه چشم‌انداز بسیار خوبی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای آن می توان متصور بود.

در پایان، نظرات افراد حاضر در جلسه با هدف شتاب بخشیدن به توسعه علمی و زیرساختی در این زمینه مطرح گردید.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZG52