برگزاری جلسه دبیر ستاد با معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران : در خصوص داروی استنشاقی موثر برسلول های اپیتلیال ریه متعاقب ابتلا به بیماری کووید 19

.

 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، نشستی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر ربانی از مرکز تحقیقات فناوری های نوین قلب و عروق و دکترصحراییان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در تاریخ 02/13/ 99 در خصوص داروی استنشاقی موثر بر سلول های اپیتلیال ریه و کاهش عوارض بیماری کرونا در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

در ابتدا خانم نجفی از همکاران طرح مذکور به ارائه توضیحاتی در ارتباط با نحوه عملکرد این دارو و آزمایشات پیش بالینی انجام شده پرداخت. این دارو توسط دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور با همکاری پژوهشگران ایرانی در مرحله انجام تست های آزمایشگاهی به منظور شروع کارآزمائی بالینی می باشد.

در ادامه دکتر صحراییان ضمن اظهار خرسندی از طرح ارائه شده نقطه نظرات خود را در خصوص این دارو ارائه نمود.

از مزایای این روش می توان به در دسترس بودن آن ، اثر بخشی سریع، تولید در داخل کشور و قیمت ارزان اشاره کرد که در صورت موفقیت انجام تست های بالینی و اخذ مجوزهای لازم می تواند با تولید انبوه جهت پیشگیری از ابتلا و همچنین جلوگیری از پیشرفت بیماری کرونا گامی در جهت خدمت به بیماران و جامعه بشری برداشت.

 

 


کلمات کلیدی
//isti.ir/ZXY3