برگزاری جلسه بررسی اعطای تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانش پژوهان المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

نشست مسئولین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و بنیاد نخبگان در خصوص بررسی امکان برخورداری از امتیازات بنیاد نخبگان برای برگزیدگان المپیاد مذکور با حضور جمعی از اعضای کارگروه ارزیابی رویدادهای نخبگانی و با حضور دکتر حمیدیه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست مسئولین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و بنیاد نخبگان در خصوص بررسی امکان برخورداری از امتیازات بنیاد نخبگان برای برگزیدگان المپیاد مذکور با حضور جمعی از اعضای کارگروه ارزیابی رویدادهای نخبگانی و با حضور دکتر حمیدیه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر ظهیری رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی به ارایه فعالیت های صورت گرفته طی سه دوره المپیاد دانش آموزی پرداخت و گفت: علوم و فناوری های سلولهای بنیادی و پزشکی طی سالهای اخیر رشد چشم گیری در دنیا یافته است و مطالعات آینده پژوهی گویای این است که در 10 تا 20 سال آینده این حیطه از دانش جایگاه ویژه ای در پزشکی پیدا خواهد نمود و ارزش اقتصادی آن روز به روز افزایش می یابد.

وی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در رشد و توسعه این علوم را استفاده از ظرفیت های علمی کشور از جمله دانش آموزان برشمرد و اذعان داشت: این گروه از جامعه با داشتن انگیزه بالا، استعداد سرشار، حس کنجکاوی و علاقه مندی به آموزش و تحقیق در علوم نوین می توانند مسیر دستیابی به اهداف آموزشی را هموار کنند. از این رو از جمله اهداف تعيين شده در سند ملي تلاش جهت تشويق و ترغيب و استعداد يابي در ميان نوجوانان و جوانان کشور  در این حوزه از علم می باشد.

در ادامه دکتر حمیدیه ضمن اشاره به اهمیت تربیت نسل سوم و چهارم دانشگاه ها افزود: در عصر حاضر دستیابی به پیشرفت علوم مرز دانشی، همکاری های علوم همگرا را می طلبد که ستاد با راه اندازی این المپیاد و اهمیت همکاری تیمی دانش پژوهان در این رویداد در صدد است جوانان علاقمند به این حوزه را در این مسیر هدایت نماید.

در ادامه مسئولین حاضر در این نشست به مذاکره و پرسش و پاسخ در خصوص این المپیاد پراختند و مقرر شد نتیجه این نشست متعاقباً در اختیار ستاد قرار گیرد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZNG1