برطرف شدن این نگرانی که سلول های بنیادی انسان حاوی جهش های ایجادكننده سرطان هستند با کمک تحقیقات

 

تحقیقات جدید دستیابی به یک موفقیت اساسی را ایجاد کرده است که نگرانی ها درباره اینکه سلول های بنیادی انسان می توانند جهش های ایجاد کننده سرطان را داشته باشند برطرف می کند.

تیمی از دانشمندان پرچمدار موسسه Living Systems دانشگاه Exeter's نشان داده اند که سلولهای بنیادی وقتی در بدوی ترین یا ساده ترین حالت رشد کنند ، هیچ نوع جهش سرطانی ندارند.

پیشرفت های اولیه انجام شده توسط این تیم تحقیقاتی باید به کاهش ترس پیرامون بحث و جدال اخیر درباره پایداری ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی انسان کمک کند.  سلول های بنیادی جنینی انسان می توانند به هر نوع سلول در بدن مانند سلول های عصبی ، قلب ، لوزالمعده و کبد تبدیل شود.

با این حال ، تحقیقات جدید به سرپرستی دکتر Ge Guo نشان داده است که تعداد دفعات جهش در ژن های مرتبط با سرطان در این سلول ها افزایش نمی یابد.

با تجزیه و تحلیل داده های تعیین توالی RNA از سلول های بنیادی پرتوان انسان ، تیم تحقیق دریافت که در این سلول ها جهش های ایجاد کننده سرطان نزدیک به صفر است. این مطالعه اطلاعات نادرست در این زمینه را اصلاح می کند و ما را به ادامه کشف پتانسیل سلول های بنیادی ساده و ساده تر تشویق می کند.

 

https://medicalxpress.com/news/2020-12-dispels-human-stem-cells-cancer-causing.html

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z74q