بررسی چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در نشستی با مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی جلسه‌ با حضور دکترحمیدیه دبیر ستاد، دکتر شاهمردای مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، دکتر امیرخانی معاون فنی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی و کارشناسان مرکز در محل مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ 4 بهمن ماه سال جاری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه در این جلسه که با هدف توسعه همکاری‌های فی مابین در راستای تقویت شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی برگزار گردید خواستار حمایت در جهت اخذ مجوز تولید محصولات مرتبط با این حوزه شد و افزود: اداره کل تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از ذینفعان و حامیان کلیدی این حیطه در کشور محسوب شده و می توان با همفکری مشترک در سرعت بخشی به توسعه فناوری و تولید محصولات این حوزه اقدامات موثری انجام داد. وی تشکیل کمیته راهبردی سلول‌های بنیادی را از اهمیت ویژه‌ای برشمرد و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های فنی و رفع مشکلات شرکت‌های این حوزه را در راستای تشکیل کمیته مذکور عنوان نمود.

در ادامه دکتر شاهمرادی ضمن تشکر از اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حل مشکلات شرکت‌های فعال مرتبط با حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: سازمان غذا و دارو از توسعه محصولات با فناوری‌های پیشرفته استقبال نموده و آماده هر نوع حمایت در چارچوب کمیته راهبردی مشترک می باشد.

سپس دکتر امیرخانی به بحث پیرامون شتاب بسیار خوب توسعه محصولات حوزه علوم و فناوری‌های نوین و تجاری‌سازی و بازار گسترده این حوزه از علوم از جمله سلول‌های بنیادی، همچنین افزایش تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه طی چند سال اخیر پرداخت و  تشکیل کمیته راهبردی سلول‌های بنیادی در جهت توسعه و رونق تولید محصولات با فناوری‌های پیشرفته سلولی و پزشکی بازساختی در کشور را مهم برشمرد.

در پایان نمایندگان شرکت‌ها ضمن ارائه گزارش محصولات تولیدی خود و فرآیندهای طی شده در سازمان غذا و دارو خواستار رفع چالش‌های موجود و تسریع در روند بررسی پرونده‌های فنی شدند.

 

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zoxq