بررسی روند پیشرفت شهر سلول در نشست دبیر ستاد با مسولین دانشگاه خوارزمی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست هم اندیشی دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با دکتر حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و جمعی از مسئولین این دانشگاه در حاشیه نمایشگاه دایمی محصولات دانش بنیان ایران ساخت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسئول پروژه شهر سلول به ارایه گزارشی از روند راه اندازی این پروژه ملی پرداخت و افزود: طراحی شهر سلول تکمیل شده و بعضی از اقدامات اجرایی این پروژه از جمله مکانیک خاک، تاسیسات شامل پیگیری مربوط به آب، برق، گاز، آماده سازی پارکینگ و ایجاد درب اختصاصی و مسیر دسترسی ویژه انجام شده است.

در ادامه  دکتر حمیدیه ضمن اشاره به این موضوع که پروژه احداث شهر سلول با توجه به جایگاه بالای علوم و فناوری سلول‌های بنیادی به عنوان یک فناوری برتر در دنیا، اهمیت اقتصادی، تأثیرگذاری در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی و با توجه به اولویت این علم در علوم پایه و کاربردی در نقشه جامع علمی کشور در دستور کار ستاد قرار گرفته است گفت:  راه اندازی این مرکز با هدف متمرکز شدن شتاب دهنده­ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی طراحی گردید. وی  با توجه به اهمیت راهبردی این پروژه خواستار تسریع در عملیات اجرایی این پروژه شد.

در پایان جلسه اعضای حاضر در نشست به بررسی چالش های موجود در خصوص راه اندازی  این پروژه پرداختند و راه حل های مربوطه را جهت راه اندازی شهر سلول ارایه دادند و مقرر شد مسئولین دانشگاه اقدامات لازم پیش بینی شده را جهت راه اندازی این زیرساخت بنیادی حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را هر چه سریعتر به انجام رسانند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zb1t