برخورداری برگزیدگان المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از امتیازات بنیاد ملی نخبگان

دکتر سالاریان معاون باشگاه دانش پژوهان جوان از برگزاری المپیاد جهانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برای اولین بار در ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر سالاریان معاون باشگاه دانش پژوهان جوان از برگزاری المپیاد جهانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی  برای اولین بار در ایران خبر داد.

معاون باشگاه دانش پژوهان جوان هدف از برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی را ارتقاء سطح دانش عمومی در نظام آموزشی کشور دانست و گفت: المپیاد باید بتواند تحرکی در سطح کتاب های درسی و آموزش عمومی مدارس ایجاد کند. طی 32 سال گذشته که اولین المپیاد در ایران برگزار شد این تغییرات در  سطح نظام آموزش عمومی به وضوح مشهود بوده که نشانه بارز آن مطالبات دانش آموزان از اولیاء و مربیان مدارس فراتر از محتوای کتاب های درسی است.

دکتر سالاریان همچنین اظهار داشت: برگزیدگان این المپیاد مثل سایر المپیادهای علمی دانش آموزی از امتیازات بنیاد ملی نخبگان برخوردار می باشد.

 وی همچنین افزود: بر اساس سند تحول بنیادی یکی از اهداف دیگر المپیاد گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی در کل کشور است. در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صورت مهیا شدن شرایط لازم  المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به صورت بین المللی برگزار می شود. هماهنگی های اولیه و  لازم جهت برگزاری آن در سطح ملی و بین المللی صورت گرفته و ایران مبدع و بنیان گذار آن در سطح جهانی خواهد بود.

دکتر سالاریان مهمترین اهداف برگزاری المپیاد جهانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را رصد کردن تحولات نظام آموزش و پرورش در سطح منطقه، جهان اسلام ، ارائه ظرفیت ها و توانمندی های علمی جمهوری اسلامی در عرصه جهان، تحقق چشم انداز 1404 در خصوص اینکه ایران در عرصه علمی می تواند به عنوان قطب منطقه شود، توجه و تحقق دیپلماسی فرهنگی و علمی از طریق توسعه تعاملات علمی بین المللی و هدایت دانش آموزان صاحب استعدادهای برتر برای رفع نیازها و الویت های علمی آینده کشور دانست.

وی همچنین اذعان داشت: در راستای اجرایی کردن ماده 3 اساس نامه سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان مبنی بر برنامه ریزی مناسب برای حضور دانش پژوهان کشور در عرصه علمی پژوهش جهانی، مقرر است این المپیاد را به صورت بین المللی و در تهران برگزار شود.

معاون باشگاه دانش پژوهان جوان ویژگی بارز این المپیاد را فعالیت های تیمی و گروهی عنوان نمود و افزود: این مدل می تواند فرهنگ کارگروهی در میان دانش آموزان را تقویت نماید. همچنین ملاک ورود به این المپیاد یا شرکت در آن علاقمندی و استعداد دانش آموزان است و شرط معدل و رشته تحصیلی نیست.

شایان ذکر است ثبت نام این المپیاد از روز شنبه 30 دی شروع و تا روز چهارشنبه 4 دی ادامه دارد. علاقمندان جهت ثبت نام می توانند به آدرس وب سایت oly.medu.ir مراجعه نمایند.

داوطلبین همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 83532373 کارشناس المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تماس حاصل نموده و یا به وب سایت isro.ist.ir  مراجعه نمایند.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z292