بازگشت عزتمندانه دانشمند حوزه سلول های بنیادی کشور

.

به نام خدا

به لطف خداوند مهربان برادر و استاد عزیزمان جناب اقای دکتر مسعود سلیمانی پس از یک سال بازداشت غیرقانونی به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن علیه ایران، از زندان‌های آمریکا آزاد ، به کشور بازگشتند. وظیفه خود میدانیم ضمن تقدیر از همه مدیرانی که در راستای رهایی این عزیز گرانقدر تلاش نمودند ، برای خانواده بزرگوار ایشان که دشواری دوری و مرارت وی را تحمل نمودند از درگاه خداوند متعال آرزوی سربلندی و توفیق نمائیم.
این اتفاق تلخ درس های زیادی برای جامعه علمی کشور عزیزمان به ویژه برای دانشمندان جوان ما داشته و نشان دهنده عمق خصومت استکبار با رشد و توسعه کشورها به ویژه ایران اسلامی و دستیابی به فناوری های راهبردی میباشد. لیکن جریان تحریم و فشارهای فزاینده امریکایی ها و سایر کشورهای اروپایی هرگز نتوانسته است بر اراده جوانان پر تلاش کشورمان خللی وارد نماید و همواره شور و نشاط بر فضای علمی کشور حاکم بوده است .
بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص ضرورت تکیه بر توان داخلی و توسعه علوم و فناوری های راهبردی هر روز بیش از پیش برای همگان روشن تر کشته و بر مسئولیت همه ما در این مسیر سخت می افزاید. جمهوری اسلامی ایران طی سال های اخیر در بسیاری از حیطه های علمی خود را به مرزهای دانش رسانده و شایسته است با پافشاری بر این راهبرد ارزشمند تلاش شود تا ضمن کسب مرجعیت علمی ، بستر استقلال علمی و عدم وابستگی کشور عزیزمان فراهم گردد.

دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZKM2