بازدید دبیر ستاد از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه صنعتی شریف

 گالری تصاویر

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای در دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، دکتر‌ فرهمند مدیر امور فناوری و عضو هیات علمی دانشگاه، دکتر شاملو عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 30 آذر ماه 1399 در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه صورت گرفته در حوزه علوم سلولی طی 10 سال گذشته، افزود: هم اکنون توانایی تولید محصولات سلولی به شکل گسترده‌تر در این حوزه وجود دارد و در این خصوص می‌بایست سرمایه گذاری لازم در بخش‌هایی که به بازار نزدیک تر هستند صورت گیرد. وی راه اندازی مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و استقرار شرکت‌های فعال این حوزه و همکاری و استفاده از تجربیات اساتید علوم پایه، بالین و فنی  مهندسی در جهت تولید محصولات مرتبط و استفاده از آن در درمان را از اهمیت بسزایی برشمرد.  

در ادامه دکتر موحدی با اشاره به وجود امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی، دستیابی به محصولات کاربردی در این حوزه را از اهداف کلان و بلند ‌مدت دانشگاه برشمرد و افزود: می‌توان جهت تجهیز بخش‌های مختلف مرتبط با این حوزه از ظرفیت‌ شرکت‌های ایرانی استفاده نمود.

سپس دکتر فرهمند با اشاره به فعالیت‌های صورت پذیرفته در جهت راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه گفت؛ مشاوره‌هایی با شرکت‌های مختلف در جهت تکمیل پروژه صورت پذیرفته و امکانات و توانمندی‌های موجود نیز بررسی شده تا همه موارد از جمله استقرار شرکت‌های دانش بنیان و آزمایشگاه‌های مرتبط به نحو شایسته صورت گیرد.

در پایان بازیدی از اتاق تمیز در حال ساخت و تجهیز و همچنین ساختمان مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه صنعتی شریف به عمل آمد.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zjmq