بازدید از مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر ربانی دبیر شبکه ملی مدلسازی حیوانی و تحقیقات درون تنی به همراه دکتر ثریا مدیر مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه روز یکشنبه 17مهرماه 1401 از مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بازدید به عمل آوردند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر ربانی دبیر شبکه ملی  مدلسازی حیوانی و تحقیقات درون تنی به همراه دکتر ثریا مدیر مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه روز یکشنبه 17مهرماه 1401 از مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بازدید به عمل آوردند.

در ابتدای این بازید دکتر ثریا در خصوص روند شکل گیری مرکز، زیرساخت ها و تجهیزات مرکز، پرسنل و روند انجام کارهای پژوهشی توسط محققین توضیحاتی ارائه نمودند و عنوان کرد این مرکز بنا دارد در راستای ارتقاء پروژه های پژوهشی و ارائه خدمات با کیفیت تر به مناطق شمال غرب کشور، مرکز را به ابزارهای بروزتری مجهز نماید و برای تحقق این موضوع، حمایت های بیشتری از جانب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و همچنین خیرین استان آذربایجان غربی را می طلبد. ایشان افزود با توجه به همجواری این استان با سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان این مرکز در صورت حمایت قادر خواهد بود که خدمات خود را به صورت بین المللی ارائه نماید و زمینه برای درآمدزایی را نیز فراهم کند.

دکتر ربانی نیز ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت این مرکز و رعایت اصول اولیه نگهداری حیوانات از تلاش‌های اعضاء این مجموعه قدردانی کرد. همچنین ایشان پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد مرکز ارائه نمودند و گرفتن گواهی GLP در مسیر توسعه مرکز را ضروری دانست.

مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از آبان سال 1396 افتتاح شد و در حال حاضر موش‌های آزمایشگاهی با نژادهای Balb c – C57/black – CBA – DBA –Swissدر این مرکز تکثیر می شوند.

بعد از آن نشستی در محل دفتر دکتر قلی زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد و پیشنهاداتی از طرف دکتر ربانی جهت احداث یک مرکز مدلسازی و جراحی تخصصی حیوانات آزمایشگاهی ارائه شد.

مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از آبان سال 1396 افتتاح شد و در حال حاضر موش‌های آزمایشگاهی با نژادهای Balb c – C57/black – CBA – DBA –Swissدر این مرکز تکثیر می شوند.

بعد از بازدیدی که از مرکز صورت گرفت جلسه‌ جمع بندی با حضور دکتر قلی زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد. دکتر قلی زاده ضمن خوشامدگویی به مسئولین ستاد سلول های بنیادی، خواستار همکاری های بیشتری بین ستاد و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه شد.

دکتر ثریا خواستار مشارکت بیشتر اعضاء مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در جلسات شبکه ملی شد و همچنین معرفی مرکز و خدمات آن  توسط ستاد سلول های بنیادی و شبکه ملی حیوانات آزمایشگاهی کمک شایانی می تواند به این مرکز نماید. ایشان همچنین برای تجهیز اتاق جراحی مرکز با اعضاء جلسه به بحث پرداختند.

دکتر ربانی پیشنهاد داد که روند توسعه مرکز به صورت مرحله‌ای پیش برود و احداث یک مرکز مدلسازی و جراحی تخصصی حیوانات آزمایشگاهی در نزدیکی مرکز اصلی، می تواند روند ترقی مرکز را دو چندان نماید.

در پایان دکتر قلی زاده اشاره کرد که دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با تمام توان برای پیشبرد اهداف مرکز حیوانات آزمایشگاهی تلاش خواهد نمود.

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zbpv