بازدید از ظرفیت‌های پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی نشستی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، دکتر جاوید، دکتر مجیدزاده و جمعی از اساتید مورخ 21 دی‌ماه 1400 در محل پژوهشکده برگزار گردید.

در ابتدا دکتر صرامی به معرفی پژوهشکده سرطان معتمد پرداخت و ضمن اشاره به اینکه سرطان پستان یکی از مهمترین علل مرگ و میر زنان به شمار می رود و غربالگری، تشخیص به هنگام و درمان مناسب قطعا می تواند در کاهش این آمار موثر باشد گفت: این پژوهشکده برای پیشگیری و درمان انواع سرطان به ویژه سرطان پستان اقداماتی از جمله پذیرش بیماران، طراحی و اجرای پروژه های تحقیقاتی، فناورانه و ارائه مقاله و سخنرانی علمی انجام داده است.

وی افزود: آموزش و ارتقاء آگاهی بانوان ایرانی از طریق برگزاری همایش های علمی، کارگاههای تخصصی و عمومی، تدوین و انتشار کتب و بروشورهای آموزشی، انجام پروژه های متعدد غربالگری و تدوین پروتکل درمانی بیماریهای پستان از جمله فعالیت‌های این پژوهشکده می باشد.

همچنین دکتر صرامی ضمن معرفی پروژه ها و دستاوردهای پژوهشکده گفت: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با بهره گیری از متخصصین موضوعاتی شامل ژنتیک در سرطان، پژوهشهای بالینی، پروتئین های نوترکیب، کیفیت زندگی و طب فراگیر، فناوریهای بین رشته ای و توسعه فناوری درمان های پیشرفته در سرطان را در قالب دپارتمان های تخصصی در دستور کار خود دارد. در ادامه مدیران هر دپارتمان به ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ها و فعالیت های بخش خود پرداختند.

سپس دکتر حمیدیه دبیر ستاد ضمن اشاره به ظرفیت‌های پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در خصوص تدوین پروژه هایی در جهت خروجی محور و محصول محور بودن این پژوهشکده و بهبود خدمات به بیماران سرطانی پیشنهاداتی ارائه نمود و اعضا به بحث و گفت و گو پرداختند.

در پایان دکتر حمیدیه بازدیدی از پتانسیل های پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نیز بعمل آورد.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZTmt