بازدید از بانک رده های سلول بنیادی رویانی انسانی تحت شرایط GMP با اهداف درمانی

سلول¬های بنیادی رویانی انسانی به عنوان منابع بالقوه در پزشکی بازساختی مطرح هستند که نقش ماده و سلول اولیه را در تولید سلول¬های تمایزیافته بازی می¬کنند. لازمه ورود این سلول¬ها به درمان، تولید و نگهداری آنها در شرایط عملیات تولید خوب (GMP) است. شرایطی که ایمنی و کیفیت محصول را تضمین می¬کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، بازدیدی با حضور اعضای شورای مدیران این ستاد، آقایان دکتر هاشمی، دکتر آقایان، دکتر دهقانی فیروزآبادی و دکتر کهتری از طرح کلان بانک رده­های سلول بنیادی رویانی انسانی تحت شرایط GMP با اهداف درمانی که با حمایت این ستاد در راستای رسالت و ماموریت آن مبنی بر راهبری ظرفیت­های کشور در حوزه پزشکی بازساختی و سلول­های بنیادی و توسعه زیرساخت­های لازم جهت توسعه فناوری‌ و تولید محصولات ذیربط و در نهایت پاسخ به نیازهای درمانی کشور راه­اندازی شد، مورخ 1 آبان ‌ماه 1402 در محل پژوهشگاه رویان برگزار گردید.

در ابتدا خانم دکتر حاجی­زاده مدیر مرکز  توسعه فناوری محصولات پیشرفته درمانی (ATMP) پژوهشگاه رویان ضمن معرفی محصولات سلولی تولیدی توسط تیم پژوهشگاه رویان، اهمیت و نیاز به تاسیس این بانک سلول بنیادی رویانی انسانی تحت استاندارهای GMP را برشمردند. سپس مدارک و مستندات این بانک توسط نمایندگان ستاد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در پایان، بازدید از فضای آزمایشگاهی و اتاق‌ تمیز و فضای ذخیره بعمل آمد.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZmZx