با تلفیق سلول های عصبی ، بازسازی سلول های عضلانی تولید شده توسط پرینترهای زیستی تسریع می شود

محققان موسسه Wake Forest for Regenerative Medicine یک تکنیک مهندسی بافت را برای ایجاد عضلات اسکلتی ایجاد کرده اند که سلولهای عصبی را بهینه تر در بافت‌های پرینت شده، وارد می کند.

 

 

محققان موسسه Wake Forest for Regenerative Medicine  یک تکنیک مهندسی بافت را برای ایجاد عضلات اسکلتی ایجاد کرده اند که سلولهای عصبی را بهینه تر در بافت‌های پرینت شده، وارد می کند.

رویکردهای سنتی برای درمان نقایص گسترده عضلانی اغلب ,مفید فایده نبوده که این امر می تواند منجر به عدم توانایی عصب در جایگیری صحیح در بافت عضلانی شوند. این روش ها عمدتا با استفاده از جراحی ترمیمی و پیوند عضلات صورت میگیرد که گاها می توانند منجر به عدم تحرک و کنترل شوند.

این رویکرد چاپ ترکیبی می تواند گامی حیاتی در راستای امکان استفاده از بافت های عضلانی اسکلتی مهندسی زیستی برای معالجه بیماران باشد. این فناوری می تواند به ویژه در معالجه سربازانی که به دنبال آسیب دیدگی شدید از مواد منفجره دست ساز در حین انجام کار فعال هستند ، مفید واقع شود.

پیش از این ، تیم نشان داده بود که سیستم چاپ و اندام چاپی یکپارچه (ITOP) آنها قادر به تولید بافت عضلانی سه بعدی است، که به اندازه کافی سازمان یافته و قوی بوده و ساختار اصلی آن را حفظ می کند.

در مطالعات اخیر،این تیم به دنبال تولید بافت عضلانی عملکردی ، ترکیبات مختلفی از سلول ها و انواع مختلف ساختارهای عضلانی اسکلتی را آزمایش کرده است.

نتایج تحقیقات این تیم در نشریه Nature Communications منتشر شده است و هم اکنون ادغام سلول های عصبی در بافت عضله اسکلتی که توسط چاپگر زیستی ایجاد شده را به منظور تسریع بازسازی عملکردی عضلات بررسی کرده است.

Link:https://www.regmednet.com/bioprinted-muscle-cell-regeneration-accelerated-by-integrating-neural-cells/

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZjAr