ایمونوتراپی گزینه های درمانی را برای بیماران مبتلا به سرطان سینه اضافه می کند



هفته گذشته، مایک مور، در مرکز پزشکی UCHealth Yampa Valley در Steamboat Springs، مشغول تهیه داروی تجویزی ایمونوتراپی بود.

 مور دوز داروی ایمونوتراپی را بازسازی کرد که برای مبارزه با سرطان سینه با هشدار دادن به سیستم ایمنی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود.

 اندکی پس از آن، ایمی لاتون، پرستار، کیسه حاوی داروی ایمونوتراپی داخل وریدی را روی یک پایه IV در مرکز سرطان UCHealth Jan Bishop آویزان کرد.  لاتون یک پمپ انفوزیون را برنامه ریزی کرد تا به طور دقیق یک دوره ایمونوتراپی را برای بیمار بعدی ارائه دهد.

 همچنان که اطلاعات محققان در مورد سرطان سینه، از جمله شناسایی پنج زیرگروه مولکولی، بیشتر شده است، درمان‌ها برای هر نوع و مرحله هدفمندتر و شخصی‌تر شده‌اند.  یکی از این پیشرفت‌های هدفمند، ایمونوتراپی است که در مرکز تزریق سرطان در Steamboat Springs انجام شده است.

 به گفته انجمن سرطان آمریکا، ایمونوتراپی می تواند نحوه عملکرد سیستم ایمنی برای یافتن و حمله به سلول های سرطانی را تقویت یا تغییر دهد.

 دکترچلسی گاوریلتس،مدیربالینی برنامه های تحقیقاتی سرطان سینهدر کلینیک هماتولوژی و مراقبت از سرطان UCHealth در هارمونی، گفت: با بهبود روزافزون درک بیولوژی سرطان سینه، محققان درمان های خاصی را برای هر نوع بیماری زنان توسعه می دهند.

 گاوریلتس گفت: «اکنون انواع مختلفی از سرطان ها بسیار قابل درمان هستند و ما می‌توانیم با درمان‌های هدفمند مختلف مانند قرص‌ها، تزریق‌ها و تجویزها درمان را انجام دهیم، و سیستم ایمنی بدن بیمار را کنترل کنیم که می‌تواند برای مبارزه با سرطان فعال شود.»

علاقه زیادی به بحث در مورد نوآوری‌ها در درمان‌های مراقبت از سینه وجود دارد، به‌ویژه در زمینه افرادی که با سرطان سینه متاستاتیک زندگی می‌کنند.  او در مورد درمان های جدید در سرطان سینه HER2+ و سرطان سینه سه گانه منفی متاستاتیک صحبت کرد.

  گفت: "هر دو، زمینه های هیجان انگیز و سریع در تحقیقات سرطان سینه هستند که هر دو منجر به درمان های جدید سرطان و ترکیبی از درمان ها برای این بیماران می شوند."  ما شاهد این هستیم که این پیشرفت‌های جدید به تایید FDA رسیده است.

 ایمونوتراپی در درمان سرطان پستان در مرحله پیشرفته چندین پیشرفت داشته است، اما گاوریلتس در مورد پیشرفت های فعلی این درمان برای سرطان پستان در مراحل اولیه نیز هیجان زده است.

 او گفت: "ایمنی درمانی برای سرطان پستان سه گانه منفی در مراحل اولیه یک تغییر پارادایم برای زنان است که تحت تاثیر این نوع تهاجمی سرطان پستان قرار می گیرد."

 فونگر گفت: ایمونوتراپی را می توان با شیمی درمانی ترکیب کرد یا به تنهایی به عنوان درمان نگهدارنده برای کنترل سرطان در طول زمان مراقبت استفاده کرد.

 فونگر خاطرنشان کرد: ما به طور مداوم در حال یادگیری بیشتر در مورد نحوه درمان سرطان و کاهش خطر عود آن در آینده هستیم.

 کارشناسان می گویند گزینه های دارویی شیمی درمانی نیز در حال بهبود و گسترش هستند.

 فونگر گفت: «ما داروهای جدیدتری داریم که مسیرهای مختلفی را هدف قرار می‌دهند که امیدواریم عوارض جانبی کمتری نسبت به شیمی‌درمانی سنتی داشته باشند و کیفیت زندگی بالایی برای افراد فراهم کنند.»  ما پیشرفت‌هایی در داروهای شیمی‌درمانی داریم که با آنتی‌بادی‌ها مرتبط هستند، بنابراین داروها به رساندن دارو به هدف یا سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند، نه در سراسر بدن که می‌توانند عوارض جانبی بیشتری ایجاد کنند.»

 بسیاری از پیشرفت های اخیر مرحله 4 یا سرطان متاستاتیک سینه را که در آن سلول های سرطانی به سایر قسمت های بدن گسترش یافته اند، درمان می کنند.

 گاوریلتس گفت: ما حتی در مرحله 4 نیز شاهد بهبودی طولانی مدت هستیم.  حتی اگر متاستاتیک باشد، زنان می توانند سال ها با آن به عنوان یک بیماری مزمن زندگی کنند که بسیار قابل درمان است.

 گاوریلتس گفت: اکنون بیش از 90 درصدسرطان سینه درصورتتشخیص زودهنگام، حتی انواع تهاجمی، قابل درمان است، اما او تأکید کرد که ماموگرافی منظم هنوز برای ابتلا به سرطان سینه در مراحل اولیه حیاتی است.  به زنان 40 ساله و بالاتر توصیه می‌شود که سالانه ماموگرافی انجام دهند و سالانه بیش از 270000 مورد جدید سرطان سینه در ایالات متحده تشخیص داده می‌شود.

درمان‌های کنونی می‌توانند گیرنده‌های سطح سلول های سرطان سینه را با دقت بیشتر و مدیریت بیشتر عوارض جانبی مورد هدف قرار دهند.

 او خاطرنشان کرد: «کمی بیش از نیمی از سرطان‌های سینه از زیرگروه‌های تهاجمی‌تر هستند، اما سرطان تهاجمی سینه اغلب به ترکیبی از شیمی درمانی، درمان‌های هدفمند و ایمنی پاسخ می‌دهد.»

 این پزشک گفت: "ما به سرعت در حال کاوش درمان های جدید سرطان سینه هستیم."  ما اکنون در حال دستیابی به پیشرفت های قابل توجهی هستیم که به بیماران سرطان سینه کمک می کند.  من معتقدم که ما در نقطه عطف بزرگی برای درمان های جدید هستیم."



https://www.steamboatpilot.com/news/immunotherapy-adds-treatment-options-for-breast-cancer-patients/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zfov