انتشار نتایج موفقیت آمیز سلول درمانی برای بهبود بیماری های قلبی

کاردیومیوپاتی یک بیماری مزمن عضله قلب است که به دلیل یک بیماری اکتسابی یا ارثی است. کاردیومیوپاتی ایسکمیک شایع ترین شکل این بیماری است که حاصل از جریان خون ناکافی به قلب بیمار است.

 این بیماری 2.5 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد و سالانه 200000 نفر از این بیماری جان خود را از دست می دهند. کاردیومیوپاتی اتساع غیر ایسکمیک - به علت علل خودایمنی، عفونی و ژنتیکی - منجر به اتساع و بی اثر شدن دیواره قلب، با شیوع تقریباً 400000 نفر در ایالات متحده، مرگ و میر سالانه 10-50٪ و یکی از دلایل اصلی پیوند قلب در کودکان است.

پیوند سلول های بنیادی یک درمان نوظهور برای کاردیومیوپاتی شدید است. پیش سازهای سلول رگ زا (ACP-01) سلول های اتولوگ هستند (که از بیمار در یک خون گیری ساده به دست می آیند). این مطالعه در Stem Cell Research and Therapy منتشر شده است و یک آنالیز غیر تصادفی مورد تایید IRB و بررسی شده از 53 بیمار بزرگسال است که تحت کاشت اندواسکولار ACP-01 از طریق کاتتر برای درمان کاردیومیوپاتی ایسکمیک و کاردیومیوپاتی اتساع غیر ایسکمیک قرار گرفتند.

این بهبود در بیماران مبتلا به شدیدترین کاردیومیوپاتی (LVEF < 20٪) که خطر مرگ ناگهانی در آنها زیاد است، بیشتر مشهود بود. در این گروه، LVEF از 14.6٪ قبل از درمان به 28.4٪ در 12 ماه افزایش یافت. عوارض این درمان شامل مرگ ناشی از MI خاموش ناشناخته یک ماه قبل از درمان، 2 عفونت تنفسی و 2 بیمار نیاز به کاردیوورژن بود و هیچ عارضه ای به ACP-01 نسبت داده نشده است.

لینک خبر:

https://finance.yahoo.com/news/hemostemixs-4th-heart-study-published-181600374.html?guccounter=1

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZFmx